همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از مدیران فرودگاه‎های کشور خواست که در روزهای نوروز با توجه به ترافیک بالای مسافر و پرواز برای اتفاقات و بحران‎های کوچک و بزرگ سناریو و آمادگی لازم برای مدیریت آن را داشته باشند.

هواپیما

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت‌اله مه‌آبادی که در جلسه بررسي آخرين وضعيت فعاليت‎هاي انجام‎شده در فرودگاه‎هاي پرترافيك در ايام نوروز و براي انجام بهينه پروازهاي نوروزي، سخن می‎گفت٬ با اشاره با اینکه فرودگاه‎ها به دلیل بارش‎های سنگین و کم‎سابقه برف و هجوم ریزگردها و گرد و غبار اخیر، روزهای خاصی را پشت سر گذاشتند، گفت: در مشهد از نزدیک شاهد تلاش‎های مدیرکل و کارکنان بودم و در دیگر فرودگاه‎ها هم تا حد امکان تلاش‎های خوبی شد، اما ایمنی مقوله‌ای جدی است و باید از این بهتر باشیم و با بررسی دقیق، نقاط ضعف و مشکلات را در بیابیم و آن را رفع کنیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، با بیان اینکه طبق پیش‎بینی هواشناسی در نوروز بویژه در بخش‎های شمالی و غربی کشور جوی ناپایدار شکل خواهد گرفت، لازمه کار را آمادگی فرودگاه‎ها برای مدیریت این شرایط دانست.

مه‌آبادی با تاکید بر اینکه شرکت و فرودگاه‎ها باید مراقب باشند که به عنوان یک دستگاه حساس در آرامش فعالیت کنند، گفت: مرکز پایش و مدیریت بحران شرکت تا نوروز 96 افتتاح می‎شود و اعضای آن در دسترس خواهند بود.

وی بر تشکیل کمیته بحران در فرودگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در این کمیته مسئولان گمرک، گذرنامه، پلیس، سپاه و بخش‌هیا مرتبط باید عضو باشند تا در زمان‎های مورد نیاز در دسترس باشند.

وی با اشاره به دستورالعملی که توسط اعضای ستاد نوروزی و در طی چندین جلسه در ستاد تدوین شده ‎است، گفت: طبق این دستورالعمل در فرودگاه موارد ایمنی و آتش‌نشانی و سامانه‎های دیگر کنترل مي‌شود. یک تیم نیز با حضور یک مسئول قضایی تشکیل و در فرودگاه مستقر شود تا مسافرانی که از شرکت‎های هواپیمایی شکایت دارند به آنها مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، با تاکید بر اینکه لوح منشور حقوق مسافران باید با شکلی زیبا و واحد آماده و در همه فرودگاه‎ها در مقابل دید مسافران نصب شود، گفت: در هر فرودگاه یک سامانه متمرکز نیز به مردم معرفی شود تا بتوانند نظرات و صحبت‎های‎شان را ارسال کنند و یک تیم پاسخگو هم برای آن در نظر گرفته شود تا به سرعت به مردم پاسخ دهند.

وی نظارت بر قیمت محصولات غرفه‎ها را مورد توجه قرار داد و از مدیران فرودگاهی خواست تا قیمت اجناس غرفه‌ها به صورت لیست تهیه و نصب شود و شماره پیامکی برای گزارش تخلفات اعلام شود.

مه‌آبادی در ادامه بر نوروزی کردن چهره فرودگاه‎ها با رعایت صرفه‌جویی در هزینه‌ها تاکید کرد و گفت: فعالیت شما باید به‌گونه‌ای باشد که مردم متوجه شوند که برای رضایت و خشنودی آنها٬ فضای فرودگاه زیبا شده است. همچنین برای کودکان امکانات بازی در فرودگاه‌ها در نظر گرفته شود.

وی همچنین پیشنهاد داد: برای آشنایی با فرهنگ و ایجاد جذابیت در نگاه مسافر٬ هر استان از افراد و عناصر با پوشش بومی و محلی استفاده کند.

کد خبر 364182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha