همشهری آنلاین: معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: خلبان هواپیمای پرواز ۷۴۷ شرکت ماهان به دلیل حبس مسافران در هواپیما در جریان بارش برف اخیر،‌ پس از بازجویی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با صدور قرار قانونی بازداشت و روانه زندان شد.

ماهان

قاضی سید جواد حسینی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود : پس از بررسی فیلم های موجود؛اتهام حبس مسافران داخل هواپیمای متوقف در فرودگاه مشهد، توسط این خلبان محرز شد و او دستگیر و روانه زندان شد.

وی اضافه کرد: در روزهای 29 و 30 بهمن ماه به دلیل وضعیت نامناسب جوی پروازهای فرودگاه هاشمی نژاد مشهد دچار تاخیر و لغو پرواز شد که در این میان برخورد برخی شرکت‌های هواپیمایی نامناسب بوده و از جمله خلبان پرواز 747 شرکت ماهان به مدت هفت ساعت مسافران را داخل هواپیما حبس کرده و اجازه خروج به آنان را نداده بود.

وی بیان کرد: در پی این اتفاق رسیدگی به موضوع در داسرای عمومی و انقلاب مشهد آغاز شد و پس از بررسی شواهد و اسناد موجود مشخص شد برخی از این شرکت‌ها برخوردهای نامناسب با مسافران داشته‌اند که موضوع در دست رسیدگی است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد تاکید کرد: پرونده سایر شرکت‌های متخلف نظیر کاسپین و آتا نیز در شعبه ویژه جرائم فرودگاه در دست پیگیری و رسیدگی است.

روز جمعه 29 بهمن ماه سال جاری با وجود بارش برف سنگین تا ساعت 20 تمام پروازهای فرودگاه مشهد انجام شد ولی با تشدید بارش برف، پروازها تا ساعت 9 صبح شنبه 30 بهمن متوقف شد و پرواز ماهان به مقصد تهران از پروازهایی بود که مسافران را مدت هفت ساعت داخل هواپیما حبس و اجازه پیاده شدن را به آنان نداده بود.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد دومین فرودگاه پرتردد کشور پس از مهرآباد تهران است که به طور متوسط در شرایط عادی روزانه 180 پرواز از آن انجام می‌شود.

کد خبر 364046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha