گروه بورس: معاون اطلاعات اقتصادی و توسعه بازار شرکت بورس اوراق بهادار سیاست‌های جدید تأسیس و دفاتر کارگزاری و تالارهای منطقه‌ای را اعلام کرد.

به گزارش همشهری، علی‌سنگینیان در مورد تأسیس تالارهای منطقه‌ای گفت: بورس تهران هیچ برنامه‌ای برای ایجاد تالار منطقه‌ای جدید ندارد.

سنگینیان این سخنان را در پی ایجاد تالار جدید در شهر بیرجند بیان کرد. به گفته وی بورس تهران قصد اینکه تالار جدیدی ایجاد کند ندارد و تالار بیرجند را کارگزاران بخش خصوصی تأسیس می‌کنند.

وی افزود: هیچ منعی برای اینکه کارگزاران در شهرهای مختلف تالاری ایجاد کنند وجود ندارد و در مورد بیرجند نیز یکی از شرکت‌های کارگزاری داوطلب تأسیس تالار منطقه‌ای بیرجند شده است.

معاون مطالعات اقتصادی و توسعه بازار شرکت بورس تصریح کرد: شرکت بورس براساس مصوبه جدیدی، شرایط ایجاد دفاتر کارگزاری را نسبت به گذشته تسهیل کرده و شرکت‌های کارگزاری می‌توانند با شرایط آسان‌تری نسبت به قبل دفاتر کارگزاری راه‌اندازی کنند.

وی با بیان اینکه قبلاً شرایط سخت‌‌تری برای ایجاد این دفاتر وجود داشت گفت: براساس این مصوبه امتیازهای جدیدی نیز به کارگزارانی  که در شهرهای فعال دفتر کارگزاری تأسیس می‌کنند در نظر گرفته می‌شود.

سنگینیان با اشاره به اینکه از این کارگزاران کارمزد کمتری دریافت می‌شود خاطرنشان کرد: سیاست ما این است که به کارگزارانی که در شهرستان و نقاط توسعه‌یافته شهری سرمایه‌گذاری می‌کنند، به لحاظ دریافت کارمزد، تخفیف دهیم و این موضوع زمینه‌ای برای گسترش بازار سرمایه است.

کد خبر 36331

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز