یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل اسناد و امور مترجمین قوه قضاییه از امحای ٩٤ میلیون پرونده غیرضروری خبر داد و گفت: سه میلیون و ٢٧٥ هزار و ٨١٢ پرونده ضروری به مرکز اسناد کشور انتقال داده شده است.

به گزارش ایرنا، احمد اسدیان دادیار دیوان عالی کشور و مدیر کل اسناد و امور مترجمین قوه قضاییه در گردهمایی مدیران طرح ساماندهی اسناد و پرونده های قضایی در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی قوه قضاییه ، افزود: قوه قضاییه حدود بیست و پنج میلیون پرونده ضروری دارد و از مجموع133میلیون پرونده غیر ضروری در این مدت 114میلیون پرونده پالایش شده و 18میلیون آن، باقی مانده است.

وی ادامه داد: ٩ میلیون پرونده ضروری پالایش شده و 15میلیون پرونده باقی مانده است.

اسدیان از امحا ٩٤ میلیون پرونده های غیر ضروری توسط سازمان اسناد خبر داد و گفت: مجموعا سه میلیون و ٢٧٥ هزار و ٨١٢ پرونده به مرکز اسناد کشور منتقل شده است.

مدیر کل اسناد قوه قضاییه درباره میزان مساحت اشغال شده بابت نگهداری اسناد و پرونده های بایگانی گفت: حدود ٨٤ هزار متر مساحت توسط بایگانی ها اشغال شده بود که بعد از فرایند ساماندهی ٦٤ هزار و ٥٤١ متر از آن آزاد شده و این فضا در اختیار دادگستری قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات موجود ادامه داد: کمبود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده از اهم مشکلات ما است.
اسدیان با ذکر مثالی افزود: مثلا در تهران که باید غنی ترین استان باشد هم اکنون ١٠ مجتمع فاقد متصدی بایگانی راکد است و در 30 ناحیه دادسرا تهران، چند ناحیه فاقد بایگانی راکد هستند.

به گفته وی، در 14حوزه قضایی استان تهران برخی حوزه ها فاقد بایگانی راکد هستند و ١١٠ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز بایگانی ها و پیش برد طرح ساماندهی نیاز است.

مدیر کل امور اسناد و مترجمین قوه قضاییه ، جمع آوری اسناد مهم و ملی را موضوع مهم دیگر عنوان کرد و گفت: شناسایی فرایند پالایش باید با شناسایی اسناد مهم و ملی همزمان باشد و در این زمینه آموزش هایی در استان ها به کارکنان ارائه شده است.

کد خبر 363256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha