همشهری‌آنلاین: به گفته منابع آگاه، پیشنهادهایی که دولت دونالد ترامپ در حال بررسی کردن آن بود تا سپاه به عنوان یک "سازمان تروریستی" تلفی شود به حال توقف در آمده است زیرا مقام‌های ارشد دفاعی و اطلاعاتی آمریکا هشدار داده‌اند که این اقدام می‌تواند پیامدهایی را در پی داشته باشد.

به گزارش رويترز، یک مقام آگاه آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این‌باره گفت: "اگر چنین کاری کنید، باعث وخامت اوضاع خواهد شد و هر گونه احتمال گفت‌وگو با ایرانی‌ها درباره هر موضوعی را از بین خواهید برد."

دیگر مقام‌هاي آگاه آمریکایی و اروپایی نیز در این‌باره اعلام کردند تلاش هایی که برای پیشبرد این پیشنهاه انجام مي‌شد متوقف شده است و علت آن نیز بحث و جدل و اختلافات داخلی از جمله در خصوص این مساله است که چنین اقدامی می‌تواند جنگ علیه داعش را تضعیف کند، مخالفت برخی متحدان کلیدی را در پی داشته باشد و هر گونه دورنمای دیپلماتیک میان آمریکا و ایران را از بین ببرد و در نهایت، باعث پیچیده شدن اجرای موافقتنامه هسته‌ای ایران شود.

بر اساس اعلام منابع آگاهی که خواستند نامشان فاش نشود، این پیشنهاد از چند هفته پیش در حال بررسی بوده است و پیش‌بینی می‌شد برای نخستین بار طی ماه کنونی ارائه شود. اما به گفته منابع آگاه ، این ایده درحال حاضر متوقف شده است و هنوز مشخص نیست آیا این ایده در آینده مطرح خواهد شد یا نه، یا آن‌که در صورت مطرح شدن، زمان آن کی خواهد بود.

کاخ سفید به درخواست های مطرح شده برای اظهار نظر درباره این موضوع پاسخ نداد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شماری دیگر از مقام‌هاي دفاعی و سایر مقامات آمریکایی نیز که خواستند نامشان فاش نشود در این‌باره اعلام کردند این اقدام احتمالا باعث پیچیده شدن جنگ آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه خواهد شد.

شبه‌نظامیانی که مورد حمایت ایران و مستشاری نیروهای سپاه پاسداران قرار دارند، در حال جنگیدن با گروه‌های تکفیری تروریستی هستند، و بدین ترتیب، در جبهه موافق نیروهای آمریکایی قرار دارند.

یک مقام ارشد دیگر گفت: افزودن نام سپاه به فهرست تروریستی، باعث ایجاد اصطکاک میان آمریکا و متحدان اروپایی آن خواهد شد، که در پی امضای موافقتنامه هسته ای سال 2015 در تلاش هستند تا فعالیت‌های تجاری با ایران را ترمیم کنند.

مقام‌هاي آمریکایی در این‌باره اعلام کردند ، گفت‌وگو درباره درج نام سپاه همچنان در جریان است اما در حال حاضر صراحتا بررسی این پیشنهاد به تعویق افتاده است. یک منبع آگاه امنیتی اروپایی که خواست نامش فاش نشود نیز در این باره گفت شرکای آمریکایی به او گفته اند این فرمان، اکنون به حالت توقف در آمده‌است.

کد خبر 363242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha