یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخلوط کردن شیر با عسل یک روش خوب برای کاهش مصرف شکر و همچنین داشتن خوابی راحت است. این ترکیب نه تنها باعث تسکین گلودرد می‌شود بلکه مقاومت شما را برای انجام ورزش و مقابله با بی‌خوابی بالا می‌برد.

۷ دلیل خوب برای خوردن شیر و عسل
  • نیم نگاهی به خواص شیر و عسل

شیر به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها مانند A، گروه B و D و همچنین مواد معدنی ضروری مانند کلسیم یک نوشیدنی پرمصرف محسوب می‌شود. شیر همچنین حاوی پروتئین‌های حیوانی و اسیدلاکتیک است. عسل نیز یک ماده غذایی طبیعی است که به واسطه خواص آنتی باکتریایی، ضدعفونی کنندگی و آنتی اکسیدانی خود بیماری‌های زیادی را درمان می‌کند. ترکیب این دو فواید زیادی دارد که در ادامه اشاره می‌کنیم.

  • شیر و عسل برای محافظت از پوست

شیر و عسل حاوی ترکیبات آنتی باکتریایی هستند که در ترکیب با هم به خوبی عمل می‌کنند. اخیراً در ترکیب اکثر محصولات زیبایی این دو ماده وجود دارد. ترکیب آن دو پوست را شفاف و سالم می‌کند. باید بدانید که نوشیدن ترکیب شیر و عسل نیز از درون به افزایش سلامت پوستتان کمک می‌کند. اگر دلتان می‌خواهد و بودجه‌اش را دارید حتی می‌توانید این ترکیب را به آب وان نیز اضافه کرده و حمام کنید. در این صورت پوست فواید این ترکیب را از بیرون جذب می‌کند‌.

  • شیر و عسل برای بهبود گوارش

شیر حاوی فواید پربیوتیک است. این یعنی اینکه می‌تواند باعث تحریک رشد باکتری‌های خوب شود که برای روده‌ها و دستگاه گوارش مفید هستند. پربیوتیک‌ها باعث تحریک بیفیدوباکتری‌ها می‌شوند که نوعی از پروبیوتیک بوده و در شیر یافت می‌شود. از طرف دیگر کربوهیدرات‌ها و اولیگوساکاریدهای موجود در عسل باعث بهبود عملکرد باکتری‌های مفید برای لوله گوارش می‌شوند. در نتیجه این ترکیب باعث برطرف کردن مشکلاتی مانند یبوست، کرامپ‌ها، نفخ و باکتری‌های مضر می‌شود.

  • شیر و عسل برای بهبود مقاومت بدن

مصرف شیر و عسل (هر روز صبح) باعث تقویت بدن شده و مقاومت آن را بالا می‌برد. چون شیر حاوی پروتئین و عسل حاوی کربوهیدرات‌هایی است که برای تقویت سوخت و ساز بدن ضروری هستند. مصرف روزانه شیر و عسل بدون در نظر داشتن سن و سال برای بدن مفید است. پروتئین‌های حیوانی شیر به کمک آنزیم‌هایی به آمینواسیدها تجزیه می‌شود تا بعد در بدن به پروتئین‌هایی تبدیل شوند که بدن انسان قادر به استفاده از آنها است.

  • شیر و عسل برای سلامت استخوان‌ها

عسل حاوی قدرت باورنکردنی در حمل و تبدیل مواد مغذی به خصوص با کلسیم به تمام بدن است. این مسئله نیز به بدن کمک می‌کند تا این ماده معدنی را راحت‌تر جذب کند. همان‌طور که می‌دانید شیر یک منبع غنی کلسیم است و مصرف آن با عسل مواد مغذی مورد نیاز بدن و بخصوص استخوان‌ها را تأمین می‌کند. علاوه بر این، شیر و عسل باعث افزایش جذب کلسیم و پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و التهاب مفاصل می‌شود.

  • شیر و عسل برای مقابله با بی‌خوابی

مصرف شیر و عسل قبل از خواب یک روش مناسب و رایج برای تجربه خوابی راحت است. البته مصرف عسل و شیر به صورت جداگانه نیز برای رسیدن به این منظور مؤثر هستند اما ترکیب آنها تأثیر بیشتری دارد. عسل یک ماده غذایی شیرین است که در عین حال به شما کمک می‌کند روی ترشح انسولین کنترل داشته باشید. این مسئله نیز باعث می‌شود مغز تریپتوفان بیشتری تولید کند. این ماده در بدن به سروتونین تبدیل می‌شود.

شیر نیز به نوبه خود به خاطر دمای خود باعث گرم شدن معده شده و احساس نیاز به خواب را افزایش می‌دهد. البته توجه داشته باشید بدن‌ها متفاوت است. اگر جزو افرادی هستید که نمی‌توانید شیر بخورید یا مصرف شیر باعث بی‌خوابی‌تان می‌شود بهتر است مقداری از این نوشیدنی را امتحان و نتیجه را بررسی کنید.

  • شیر و عسل خواص ضدپیری دارند

ترکیب شیر و عسل فواید زیادی برای بدن دارد و باعث حفظ جوانی و شادابی آن می‌شود. در دوران باستان مردم زیادی شیر و عسل می‌نوشیدند تا ظاهرشان جوان و پرانرژی باشد. آنتی اکسیدان‌های موجود در این ترکیب با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. حتماً می‌دانید که این مولکول‌های مضر به هیچ یک از ارگان‌های بدن رحم نمی‌کنند و باعث پیری زودهنگام پوست و بروز چین و چروک می‌شوند. مصرف شیر و عسل از این زودهنگام چین و چروک و لک‌های مربوط به پیری پیشگیری می‌کنند.

  • شیر و عسل حاوی خواص ضدباکتریایی است

مصرف شیر و عسل خواص مفیدی برای مقابله با برخی باکتری‌ها دارد. زمانی که عسل و شیر گرم می‌خورید یبوست، نفخ و دیگر مشکلات مربوط به روده‌ها و همچنین مشکلات دستگاه تنفسی مانند سرماخوردگی و سرفه برطرف می‌شود.

  • حرف آخر

توصیه می‌شود این نوشیدنی را در برنامه روزانه خود بگنجانید و از خواص این دو ترکیب بهره مند شوید. اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، ورزش کنید و از مصرف دخانیات دور باشید حتماً مصرف این نوشیدنی فواید زیادی برای بدنتان خواهد داشت.

منبع:‌تبيان

کد خبر 363227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha