همشهری آنلاین: نخست وزیر رژیم صهیونیستی که صبح چهارشنبه وارد شهر سیدنی شد، به دلیل ارائه نشدن مجوز پرواز از سوی اندونزی مجبور شد مسیری طولانی تر را از سنگاپور تا استرالیا طی کند.

اندونزی به هواپیمای نتانیاهو اجازه پرواز نداد

به گزارش ایرنا، هواپیمای 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منظور پرهیز از عبور از آسمان اندونزی مجبور شد با تغییر مسیر پرواز به جای هشت ساعت و 30 دقیقه، 11 ساعت را تا فروگاه سیدنی پواز کند.

اندونزی از جمله کشورهای مسلمان است که با رژیم اشغالگر قدس روابط دیپلماتیک ندارد و سال گذشته نیز در پاسخ به درخواست 'نتانیاهو' مبنی بر شروع همکاری های دوجانبه تاکید کرد تا زمانی که استقلال فلسطین به دست نیامده است، چنین همکاری هایی شکل نمی گیرد.

مشکلاتی که 'نتانیاهو' برای انجام نخستین سفر خود به استرالیا متحمل شد، تنها به پرواز طولانی تر خلاصه نمی شود، بلکه تمرکز رسانه ها بر گارد امنیتی وی، دیدارها و گفت وگوهایش را به حاشیه راند.

هنگامی که 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با 'مالکوم ترنبول' در 'ادمیرالتی هاوس'(کاخ نخست وزیری استرالیا) قدم می زد، بیش از این که 2 نفر به چشم بیایند، ده ها نیروی امنیتی که در اطراف آنها حضور داشتند، جلب توجه می کرد.

به نوشته رسانه های استرالیا، با ورود 'نتانیاهو' به استرالیا و هنگام صحبت وی با رسانه های در فرودگاه سیدنی، نیروهای امنیتی با قدرت هر چه تمام تر در اطراف وی صف آرایی کردند.

روزنامه 'دی استرالیا' با انتشار خبری نوشت' محافظان نتانیاهو همچون گروه 500 نفره ای هستند که 'نتانیاهو' را همه جا تحت محافظت قرار می دهند. همه جا به معنی واقعی کلمه یعنی همه جا. حتی در رستوران و نیز سرویس های بهداشتی.

تارنمای این روزنامه نوشت: به عنوان مثال، هنگاهی که 'نتانیاهو' سال گذشته برای شام خصوصی به رستورانی در نیویورک رفت، از یک رستوران 100 نفره بیش از 20 صندلی به نیروهای محافظ وی اختصاص داشت و بقیه نیروها نیز در داخل و بیرون رستوران مستقر بودند و هنگامی که وی نیاز داشت از سرویس بهداشتی استفاده کند، 20 نیروی محافظ همراه وی بودند که از ورود و خروج مطلق سایر افراد به این اماکن ممانعت کنند.

'نتانیاهو' هر جای استرالیا که برود باید این نیروها که از 'شین بت'، مخوف ترین سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی به خدمت گرفته شده اند، از وی محافظت کنند.

'موساد' که مسئول اطلاعات خارجی رژیم اشغالگر قدس است (مانند سازمان جاسوسی آمریکا) و 'امان' که مسئول اطلاعات نظامی است، دو سازمان دیگر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهند.
'دی استرالیا' نوشت: 'شین بت' که ریاست آن در حال حاضر بر عهده 'ناداو آرگامان' است، یک سازمان آموزش دیده حرفه ای مقابله با جاسوسی در نوار باختری و نواز غزه است. شهرت این سازمان اطلاعاتی در داخل اسرائیل همانند 'موساد' در خارج از کشور است.

اگرچه سفرهای 'نتانیاهو' در داخل سرزمین های اشغالی با یک گروه 100 نفره انجام می شود، اما وی از سفرهای خارجی هراس دارد و در این سفرها بیش از 500 نفر محافظ دارد.

این رسانه استرالیا با توجه به برخی مشکلات ناشی از سفر نتانیاهو به این کشور، نوشت: وجود همراهان بسیار زیاد 'نتانیاهو' باعث شکل گیری مشکلات عمده از جمله در رفت وآمد و ترافیک کشورهای میزبان می شود، که نمونه آن را می توان در سفر سال پیش 'نتانیاهو' به کنیا مشاهده کرد.

تیم حفاظت 'نتانیاهو' که از افراد مختلف در رده سنی گوناگون تشکیل شده است و از نظر جنسی نیز هم شامل زنان و مردان می شود، سه حلقه امنیتی را شکل می دهند.

براساس گزارش این رسانه استرالیایی، حلقه اول محافظان قابل رویت اطراف نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس هستند که از بهترین نیروها در آن استفاده می شود و در آن جا هیچگونه مماشاتی نیست.

گروه دوم شامل نیروهای محافظ قابل رویت و مخفی هستند که تهدیدهای احتمالی پیرامون را رصد می کنند و حلقه سوم هم شامل نیروهای محلی و همچنین برخی از نیروهای مخفی 'شین بت' هستند.

به نوشته 'دی استرالیا'، حدود 10 تا 20 ساعت پیش از ورود 'نتانیاهو' به هر محل، گروه محافظ وی با انواع و اقسام تجهیزات و سگ های شناسایی محل را بررسی می کنند و تک تیراندازها در خارج از محیط قرار می گیرند.

این روزنامه نوشت: در چهار روز آینده که 'نتانیاهو' در استرالیا حضور دارد، آنچه که بیش از هر چیزی دیگر آشکارتر است، حضور پررنگ نیروهای 'شین بت' است.

کد خبر 362955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha