خسرو موسوی: اگر با ما همراه بوده باشید، می‌دانید که از نیمه‌ی پاییز امسال طرح «کانون نمایش» آغاز شده است.

دوچرخه شماره ۸۶۷

طرح هيجان‌انگيزي كه در سينماهاي کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرا درآمده و در آن فیلم‌ها و انیمیشن‌های کودکان و نوجوانان در دو سانس صبح و بعد از ظهر برای دانش‌‌آموزان و خانواده‌ها نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به‌نقل از روابط‌عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، در طرح «كانون نمايش»، ابتدا 30سالن نمايش مراكز كانون پرورش فکری در مراكز استان‌ها، به همراه دو سالن «سينماتئاتر كانون» (خيابان شهيد بهشتي، خيابان خالد اسلامبولي) و مجتمع آفرينش (بين فلكه‌ي سوم و چهارم تهرانپارس، نبش 212 شرقي) در تهران اين فيلم‌ها را نمايش مي‌دهند.

البته «عليرضا حاجيان‌زاده»، مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان وعده داده بوده تعداد سالن‌هاي سينماي اين طرح افزايش پيدا مي‌كند و اين برنامه شهرهاي بيش‌تري را پوشش دهند كه فعلاً در گام نخست، هفت سالن در شهرهايي مانند آبادان، سوسنگرد، دزفول و... به اين طرح پيوسته‌اند تا تعداد سالن‌ها به 39 سالن برسد.

شما هم مي‌توانيد همراه مدرسه يا خانواده، فيلم‌هاي ويژه‌ي اين طرح را تماشا كنيد. به‌خصوص آثار فاخر هنرمندان و فيلم‌سازان بزرگي كه نبايد فرصت تماشاي فيلم‌هاي آن‌ها را برپرده‌ی سینما از دست داد، حتی در روزهای شلوغ پایان سال و دم عید!

در ضمن اگر پرونده‌‌هاي «سلام سينما!»، «بزن بريم سينما!»، «باد، باران، سينما!»، «سينما در زمستان!»، «زمستان، کانون، سینما!» را در دوچرخه نخوانده‌ايد، مي‌توانيد به كانال تلگرام دوچرخه به نشاني docharkheh_weekly@ مراجعه كنيد.

 

دوچرخه شماره ۸۶۷

 

  • توکایی در قفس (1390)

همان‌طور كه از اسمش پيداست، «توكايي در قفس» داستان توكايي محبوس است كه براي فرار از قفس از همه كمك مي‌خواهد، اما درخواست‌هايش بي‌نتيجه مي‌ماند. تا اين‌كه به توانايي‌هاي خودش پي‌مي‌برد و از قفس رها مي‌شود.

«مهرداد شيخان» نويسنده‌ي فيلم‌نامه و كارگردان اين انيميشن كوتاه است كه براساس كتابي با همين نام از «نيما يوشيج»، شاعر پرآوازه‌ي ايراني ساخته شده است. اين كتاب نخستين‌بار در سال 1350 در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر و بارها تجديد چاپ شده است.

 

دوچرخه شماره ۸۶۷

 

  • آهوی گردن‌دراز (1390)

«سيدحسن سلطاني»، كارگردان انيميشن كوتاه «آهوي گردن‌دراز» اثر خود را براساس كتاب معروف آهوي گردن‌دراز، نوشته‌ي «جمشيد سپاهي» ساخته است. اين كتاب نخستين‌بار در سال 1353 خورشيدي در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شد و در طول اين سال‌ها بارها تجديد چاپ شده است.

اين كتاب همان‌طوري كه از اسمش پيداست، داستان آهوي كوچكي است كه با همه‌ي آهوها فرق دارد و گردن بسياردرازي دارد. گردن دراز او باعث مي‌شود در گله‌ي آهوها پذيرفته نشود و...

 

دوچرخه شماره ۸۶۷

 

  • عبدو و دریای سبز (1390)

انيميشن «عبدو و درياي سبز» براساس داستاني از «لیلا خلیل‌زاده» از انيميشن‌هاي عروسكي با شيوه‌ي استاپ‌موشن است. «مهدي خرميان» كارگردان اين اثر، از انيماتورهاي برجسته‌ي كشور است كه تاكنون انيميشن‌هاي بسياري را براي شبكه‌هاي تلويزيوني توليد كرده است.

اين انيميشن داستان پسری به نام «عبدو» در یکی از شهرهای حاشیه‌ي خلیج فارس است كه مثل پدربزرگش كه سال‌ها ماهي‌گير بوده عاشق درياست، اما پدر و مادرش مخالف ماهي‌گيري آن‌ها در دريا هستند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۷

 

  • دیو دیگ‌به‌سر (1390)

انيميشن كوتاه «ديو ديگ‌به‌سر» را «اصغر صفار» و «بابك صبحاني»  براساس افسانه‌ي قديمي ديو ديگ به سر ساخته‌اند. اين انيميشن داستان دو بز است كه برای خرید به بازار می‌روند. در بازار اتفاق‌هايي برایشان می‌افتد که باعث بروز مشکلاتی برای کسبه می‌شود.

گفتني است اين انيميشن در هشتمين دوره‌ي جشنواره‌ي پويانمايي در بخش بهترين فضاسازي از سوي هيئت داوران مورد تقدير قرار گرفت.

 

دوچرخه شماره ۸۶۷

کد خبر 362847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha