حسن حیدری: فصل جدید رقابت های لیگ برتر به دلیل درگیر بودن تیم ملی با رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا با تأخیر یک ماهه برگزار می شود.

لیگ حرفه ای ایران علیرغم گذشت چند سال از عمر آن هنوز با مشکلات زیادی روبه رو است. مشکلات مالی، نبودزمین قابل استفاده در شهرستان ها و حرفه  ای نبودن بیشتر باشگاه های کشور ازجمله این معضلات است.

دو تیم استقلال و پرسپولیس که نماد اصلی فوتبال کشور هستند درحالی که تنها 2 روز به آغاز بازی ها باقی مانده است در بیشتر سطوح با مشکل روبه رو هستند. پرسپولیس با خیل عظیم طلبکاران مواجه است و از سوی آنها تهدید به محرومیت می شود و از سوی دیگر در استقلال جنگ مدیریت همچنان ادامه دارد و هر روز یک نام جدید برای مدیریت این تیم اعلام می شود.
به هر حال امیدواریم با مرتفع شدن این مشکلات لیگ حرفه ای راه درست خود را پیدا کند.

تیم فوتبال استقلال قهرمان دوره قبل این بازی ها در اولین گام به مصاف ذوب آهن می رود. استقلال در این فصل در پاسخ به جدایی نیکبخت، انصاریان و علیزاده را به ترکیب خود اضافه کرد تا به نوعی دل هواداران خود را به دست آورد. استقلال بعد از انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی سکان رهبری را به صمد مرفاوی سپرد تا مردی از همین خانواده در رأس امور قرار گیرد.

این تیم برای حضوری موفق در رقابت های لیگ برتر اردوی یک هفته ای را نیز در ترکیه پشت سر گذاشته است.از سوی دیگر ذوب آهن بدون کمترین تغییری در این فصل پا به این بازی ها می گذارد. این تیم در آخرین بازی تدارکاتی اش در تهران موفق شد باتک گل علی آذری پرسپولیس را مغلوب کند. آذری به عنوان هافبک جنگنده و گلزن ذوب آهن در این بازی حرف اول را می زند.

پرسپولیس فینالیست جام حذفی نیز در هفته اول رقابت های لیگ برتر بازی دشواری را در مشهد مقابل ابومسلم خواهد داشت. شاید حضور نیکبخت بازیکن استقلال در این تیم مهم ترین حادثه فصل نقل و انتقالات باشد. البته هرچه پرسپولیس در جذب بازیکن و مربی به خوبی عمل کرده است اما مدیران این باشگاه هنوز درگیر مسائل حاشیه ای هستند که از سوی بازیکنان جدا شده این تیم برای پرسپولیس به وجود آمده است که آخرین آن توقیف اموال باشگاه است.

ابومسلم در این بازی بیشتر متکی به حرکت های آندرانیک تیموریان هافبک تکنیکی اش است.
پاس با مربی جدید خود مجید جلالی که برای اولین بار این تیم را به مقام قهرمانی رساند بار دیگر به توافق رسیده و اکنون می خواهد بعد از یک فصل ناکامی به مدعیان بپیوندد. پاس در بازی اول خود با تیم تازه وارد مس کرمان دیدار می کند.

در شیراز، برق شیراز که برای پیشرفت خود به ذوالفقارنسب روی آورده است با تیم راه آهن دیدار می کند. حضور عباس رضوی مربی راه آهن و طرح های تازه او جذابیت این بازی را چندبرابر خواهد کرد.سایپا نیز با تحولات گسترده در تمامی سطوح ازجمله حضور علی دایی در این تیم به مصاف فجر سپاسی خواهد رفت. ورنرلورنت سرمربی سابق مونیخ 1860 در جست وجوی کسب اعتبار در این تیم تهرانی است.

در اصفهان ،سپاهان دیگر مدعی فتح جام حذفی میزبان ملوان بندر انزلی است. سپاهان نیز در این فصل مثل بیشتر تیمها به لوکابوناچیچ روی آورده است تا بتواند بدون حاشیه و با درایت علمی این مربی به سوی جام ششم یورش ببرد.

در پیکان شهر پیکان دومین تیمی که به تازگی به لیگ حرفه ای رسیده میزبان فولاد خوزستان است. پیکان با مجموعه ای از بازیکنان جوان و بی ادعای خود قصد دارد تا خاطرات سال های گذشته را در اذهان تداعی کند.

در اهواز نیز این هفته شاهد برخورد استاد و شاگرد خواهیم بود. فرهاد کاظمی که روزگاری در بهمن دستیار کریمی بود این بار به عنوان سرمربی صباباتری باید به مصاف استقلال اهوازی برود که کریمی رهبری آن را برعهده دارد.این بازی به واسطه ناآماده بودن ورزشگاه تختی اهواز در مکان دیگری برگزار می شود.

برنامه هفته اول (شنبه 18 شهریور ماه)

  • ساعت 30/15، ابومسلم پرسپولیس (مشهد)
  • ساعت 30/15، سایپا فجر سپاسی (کرج)
  • ساعت 30/15، سپاهان ملوان (اصفهان)
  • ساعت 30/15، پیکان فولاد (پیکان شهر)
  • ساعت 40/17، استقلال اهواز صباباتری
  • ساعت 45/16، برق شیراز راه آهن (شیراز)
  • ساعت 40/17، پاس مس کرمان (تهران)
  • ساعت 40/17، استقلال تهران ذوب آهن اصفهان (تهران)
کد خبر 3626

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز