همشهری آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با توجه به بارندگی های شدید و بروز سیلاب در برخی مناطق، آخرین وضعیت سدها و راه های استان کرمان را تشریح کرد.

به گزارش مهر، محسن صالحی در اين باره اظهار کرد: تخلیه اطراف سد نساء بم از دیشب صادر شد و امروز هم دوباره هشدار دادیم و عملا از یکی دو ساعت پیش سد تعریض کرد و کار خودش را انجام می دهد.

وی افزود: سد بافت هنوز سر ریز نشده و سد جیرفت پرنشده و به مرحله سرریز نرسیده است و فقط آب منطقه ای اعلام کرده فردا دریچه تخلیه سد را باز خواهد کرد.

صالحی عنوان کرد: به ساکنان کنار رودخانه ها توصیه می کنیم که حتما از حریم رودخانه ها و حاشیه آنها فاصله بگیرند و امروز شاهد بودید که یک نفر برای گرفتن عکس سلفی از خود به کنار رودخانه دلفارد جیرفت رفته و زیر پایش خالی شد و به رودخانه افتاده و هنوز هم مفقود است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان بیان کرد: ما تخلیه استراری در منطقه گسترده ای به غیراز حاشیه رودخانه ها در سطح استان نداشته ایم.

  • ادامه بارش ها تا ظهر فردا

وی تصریح کرد: بارش ها هنوز تا فردا ظهر در سطح استان کرمان ادامه دارد و مردم باید خود نکات ایمنی را رعایت کنند.

صالحی افزود: راه های اصلی مسدود شده در سطح استان کرمان نداریم اما در محور سیرجان به سمت کرمان در قسمتی از آن محدوده ترافیکی ایجاده کرده ایم.

وی ادامه داد: به دلیل بارندگی و احتمال تخریب یک پل، از این مسیر اجازه عبور به خودروهای سنگین را نداده ایم و به وسیله پلیس راه و اداره راهداری اطلاع رسانی شده و خودروهای سنگین را از مسیر جایگزین هدایت می کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: خوروهای سبک از این مسیر به حرکت خود ادامه می دهند حتی ممکن است اگر شرایط ایجاب کند از تردد خودروهای سبک از این مسیر جلوگیری شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر مشکل خاصی در عبور خودروهای سبک نیست و اطلاعیه های تخصصی از طریق پلیس راه و راهداری اعلام خواهد شد.

کد خبر 362397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha