پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تایم (TIME) یک هفته‌نامهٔ آمریکایی است. این نشریه در سال ۱۹۲۳ توسط بریتون هادن بنیانگذاری شد.

این هفته‌نامهٔ آمریکایی، در شهر نیویورک به چاپ می‌رسد. ویرایش اروپایی این مجله در لندن چاپ می‌شود و رویدادهای غرب آسيا، آفریقا و آمریکای لاتین را نیز پوشش می‌دهد.

ویرایش دیگری از این مجله، ویژهٔ کشورهای جنوب اقیانوس آرام بوده و رویدادهای مرتبط با استرالیا، زلاندنو و جزیره‌های اقیانوس آرام را پوشش می‌دهد.

این مجله در سال ۱۹۲۳ به وسیله بریتون هادن و هنری لیوس به عنوان اولین مجله هفتگی آمریکا منتشر شد.

مجله تایم هرساله یک نفر را به عنوان شخص سال انتخاب می‌کند.

سنت انتخاب شخصیت سال از سال ۱۹۲۷ در مجله تایم بنیان گذاشته شد.

در سال ۱۹۹۹ عنوان مرد سال در اين نشريه به شخصیت (یا فرد) سال تغییر یافت. با این حال، مجموعاً زنان حضور کمتری در این جایگاه داشته‌اند.

مجله تایم تأکید دارد که این عنوان الزاماً تحسین آمیز نیست اما چون بسیاری از منتخب‌های سال‌های قبل افراد تحسین آمیزی بودند، هنوز این تصور در میان بسیاری از مخاطبان جاری است؛ ولی تایم به شماره‌هایی اشاره می‌کند که در آنها آدولف هیتلر (۱۹۳۸)، جوزف استالین (۱۹۳۹و ۱۹۴۲) عنوان شخصیت سال را کسب کرده بودند. اعتراضات عمومی در آمریکا باعث شد که تایم شخصیت‌هایی را که در آمریکا حساسیت برانگیزند انتخاب نکند. شاید از همین رو بود که شخصیت سال ۲۰۰۱ شهردار نیویورک شد و نه اسامه بن لادن.

 مجله تایم در سال ۲۰۱۷ فروخته شد. این معامله به صورت نقد و با پشتیبانی مالی دو برادر میلیاردر آمریکایی انجام شده است. شرکت مالک مجله آمریکایی تایم به قیمت دو میلیارد و هشتصد میلیون دلار به گروه انتشاراتی مردیت (Meredith) فروخته شد. تایم در نوامبر ۲۰۱۷اعلام کرد که درآمدش برای ششمین سه‌ماهه متوالی پایین آمده و با حدود ده درصد کاهش به ۶۷۹ میلیون دلار رسیده است.

در سال ۲۰۱۸ مارک بنیاف (Marc Benioff) بنیانگذار شرکت سیلزفورس (Salesforce) و همسرش مالکیت مجله تایم را با پرداخت ۱۹۰ میلیون دلار در اختیار گرفتند. در بیانیه‌‌ای که درباره فروش مجله تایم منتشر شد آمده است: مالک جدید در عملیات روزانه و تصمیمات حرفه‌ای روزنامه‌نگاری دخالت نخواهد کرد.

کد خبر 362278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha