دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

امیررضا محمودی: تنبیه دانش‌آموزان در کرمان به ایستگاه سوم رسید و این‌بار تنبیه دانش‌آموز موجب شد مداد در سر کودک دبستانی رودبار فرو رود.

تنبیه دانش آموز

رئيس روابط عمومي آموزش و پرورش استان كرمان با تأييد اين حادثه مي‌گويد: «روز گذشته در مدرسه سالمي رودبار جنوب معلمي به قصد آرام كردن كلاس، يكي از دانش‌آموزان را تنبيه بدني كرد. معلم قصد داشته است ضربه‌اي به پشت سر اين كودك بزند اما دانش‌آموز براي حفاظت از سرش دست خود را محافظ سر مي‌كند غافل از اينكه مدادي در دستش بوده و با ضربه معلم مداد در سر دانش‌آموز فرو مي‌رود». اميد سلاجقه وضعيت اين دانش‌آموز پس از حادثه را چنين توضيح مي‌دهد: «بلافاصله دانش‌آموز توسط مدير مدرسه سالمي به درمانگاه اعزام و مداد از سرش كودك خارج مي‌شود و طبق آخرين پيگيري‌ها حال فرد مصدوم خوب است».

او با عذرخواهي از مردم و تأكيد بر اينكه بارها قوانين به معلم‌ها ابلاغ شده، تأكيد مي‌كند: معلم خاطي به كميته رسيدگي به تخلفات معرفي شده و با او قطعا برخورد خواهد شد.

محمدمحسن بيگي، مديركل آموزش و پرورش استان كرمان هم به همشهري مي‌گويد: «حركتي كه توسط اين معلم انجام شده است، به هيچ عنوان قابل‌قبول و دفاع نيست و منجر به جريحه‌دار شدن جامعه فرهنگيان شده است. قوانين اين حوزه كاملا پيشگيرانه و مشخص هستند و مسلما با هر نوع تنبيه بدني دانش‌آموزان حتي در دور افتاده‌ترين روستاي استان برخورد خواهد شد».

او با اشاره به‌وجود 550هزار دانش‌آموز و 45هزار معلم در استان مي‌گويد: «نمي‌توان قول داد در آينده چنين اتفاقي روي ندهد اما ما اقدامات لازم براي فرهنگسازي و پيشگيري را انجام مي‌دهيم. البته فرهنگ غلطي در برخي از مناطق وجود دارد و اين رويدادها در بعضي موارد متاثر از فرهنگ بومي است».

  • تنبيه‌هاي دنباله‌‌دار

شايد نتوان گفت تعداد تنبيه‌هاي دانش‌آموزان در سال تحصيلي جاري نسبت به گذشته كمتر يا بيشتر شده است، اما حتما مي‌توان گفت تعداد حوادثي كه در اين زمينه، خبري و بعد هم تأييد شده‌اند افزايش يافته است. امسال فقط در استان كرمان 2 مورد مشابه ديگر اتفاق افتاده بود. در يك نمونه آبان ماه، يك سرباز معلم در يكي از مدارس شهرستان محروم فهرج دانش‌آموزش را به‌گونه‌اي تنبيه كرد كه بينايي چشم چپش مختل شد. البته خيلي زود اعلام شد اين سرباز با وجود كسب رضايت از خانواده دانش‌آموز، از معلمي بركنار و به پادگان اعزام شد. در مورد ديگر هم دانش‌آموزي در عنبرآباد در جنوب كرمان با چوبي كه روي آن شيلنگ كشيده شده بود، تنبيه شد. آخرين نمونه در كشور هم مربوط به شهرستان قائن در خراسان جنوبي بود كه دانش‌آموزان در يك مدرسه روستايي به‌صورت دسته جمعي و به‌شدت تنبيه شدند. تنبيه بدني دانش‌آموزان هر چند مطابق با آيين‌نامه‌ها و قوانين داخلي آموزش و پرورش ممنوع است، اما همچنان توسط برخي از معلم‌ها ادامه دارد. بيشتر موارد تنبيه هم دانش‌آموزان دبستاني در مناطق محروم و دور‌افتاده را هدف گرفته است. حالا اما مورد عجيب كرمان، عنوان تلخ‌ترين تنبيه دانش‌آموزي سال را به‌خود اختصاص داده است.

  • آموزش و پرورش گزارش بدهد

حجت‌الاسلام عليرضا سليمي، عضو كميسيون آموزش: اگر معلمي مشكلات روحي و رواني دارد، نبايد سر كلاس درس برود. وزارت آموزش و پرورش بايد هرچه سريع‌تر با اينگونه خلاف‌ها و رفتارهاي غيرقابل دفاع برخورد جدي و قانوني كند تا درس عبرتي براي ديگران باشد تا به اين اقدامات دست نزنند.

کد خبر 361891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha