همشهری آنلاین: فرماندار تهران از آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان با همکاری شهرداری تهران و سازمان بهزیستی به مدت ۱۰ روز خبر داد.

جمع آوری متکدیان

به گزارش ایسنا، فرهادی در حاشیه آئین افتتاح مرکز روزانه آموزش و توانبخشی بیماران روانی مزمن «احبا» در جمع خبرنگاران گفت: از امروز دو دستگاه شهرداری تهران و سازمان بهزیستی کشور با هماهنگی فرمانداری تهران به مدت 10 روز طرح ضربتی جمع آوری متکدیان را آغاز کردند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران موظف به ساماندهی و پذیرش متکدیان بالای 15 سال و بهزیستی موظف به پذیرش و ساماندهی متکدیان کمتر از 15 سال است.

فرماندار تهران ادامه داد: این افراد پس از جمع آوری در یک مجتمع فوریت‌های اجتماعی مورد غربالگری قرار گرفته و پس از تفکیک جنسیتی و جداسازی زنان، مردان و اتباع توسط دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و شهرداری، با هماهنگی فرمانداری تهران ساماندهی می‌شوند.

فرهادی ادامه داد: به علت آنکه تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود پس از شناسایی باید تعهد دهند که دیگر اقدام به تکدی گری در سطح خیابان‌ها و معابر شهری نمی‌کنند و چنانچه نیازمند تشخیص داده شوند به نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد معرفی شده و باید تحت پوشش قرار گیرنداین در حالیست که چنانچه همکاری آنها با باندهای سوء استفاده کننده محرز شود با آنها برخوردهای قانونی و قضایی خواهد شد.

وی در خصوص بودجه این طرح نیز اظهار کرد: برای اجرای این طرح ضربتی بودجه مشخصی در اختیار بهزیستی و شهرداری قرار نگرفته است زیرا آنها وظیفه‌شان را انجام می‌دهند.

  • جمع آوری حدود 8000 معتاد در 8 ماه گذشته

به گزارش ایسناف فرماندار تهران همچنین از جمع آوری حدود 8000 معتاد طی حدود 8 ماه گذشته خبر داد و گفت: این افراد در کمپ‌ها حضور دارند و پس از طی مراحل اولیه به 20 مرکز بهاران شهرداری تهران منتقل می‌شوند و پس از پاکی از این مراکز به اجتماع باز می‌گردند.

  • تمام پاتوق‌های تهران شناسایی شدند

فرهادی همچنین از شناسایی پاتوق‌های تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر اکثر پاتوق‌های تهران از جمله آزادگان، هرندی، مدرس، حاشیه چمران و فرحزاد شناسایی شدند تا جایی که در حال حاضر به ندرت شاهد فعالیت پاتوق‌ها در تهران هستیم. هر چند اجرای این طرح برای فرمانداری کار بسیار سنگین و سختی بود.

به گفته فرماندار تهران، تا پیش از نوروز طرح ضربتی جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در تهران اجرا نخواهد شد و شناسایی‌ها و ساماندهی‌ها به صورت عادی ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر 361708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha