همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چهل و دومین مدرسه طبیعت ایران چهارشنبه در پارک طبیعت پردیسان افتتاح شد.

چهل و دومین مدرسه طبیعت ایران افتتاح شد

به گزارش ايرنا، محمد درویش گفت: این مدرسه در ضلع شمال غربی پارک پردیسان در زمینی به مساحت دو هکتار به صورت آزمایشی افتتاح شد.

وی با اشاره به این که معاونان محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم حضور داشتند گفت: قرار است این مدرسه در اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با روز جهانی زمین با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر آموزش و پرورش به طور رسمی افتتاح شود.

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: اکنون مدارس طبیعت در استان‌های تهران، اصفهان، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گیلان، گلستان، فارس، یزد، آذربایجان شرقی و کرمانشاه فعال است.

وی درباره تاثیر مدارس طبیعت بر سواد محیط زیستی افراد تاکید کرد: بر این باوریم که مدارس طبیعت نقش بسزایی در ارتقای سواد محیط زیستی و فهم اکولوژیکی افراد دارد.

درویش اظهار کرد: معتقدیم افرادی که دوره‌های آموزشی این مدارس را می‌گذرانند هرگز طبیعت خود را تخریب نمی‌کنند و در مقابل کشتار و بدرفتاری نسبت به محیط زیست و تنوع زیستی موجود در آن ساکت نمی‌مانند.

وی گفت: مدرسه طبیعت یک مکتب پرورشی و آموزشی است و با توجه به طبیعت رو به تخریب ایران، به نظر می‌رسد راه نجات طبیعت کشور این است که دوباره نسلی را پرورش دهیم که در پیشگاهش، پرتاب کردن زباله از خودرو مانند پرتاب کردن زباله در منزل باشد تا بتوانیم به کمک آن نسل بسیاری از خطاها و نابخردی‌هایی را که نسل امروز و دیروز مرتکب شدند و وضعیت محیط زیست را به شرایط نگران‌کننده امروزی رسانده‌اند، درمان کنیم.

درویش با تاکید بر این که به سرعت در حال افزایش مدارس طبیعت هستیم، افزود: این مدارس بچه‌های سه تا 12 ساله را می‌پذیرد، طبیعتا تا هفت سالگی بچه‌ها می‌توانند به صورت کامل در مدارس طبیعت ثبت‌نام کنند، در واقع می‌تواند جایگزین مهد کودک‌ها شود زیرا رسالت اصلی ما تربیت نسلی است که محیط‌بانان را در کنار خود و نه در مقابل خود بینند و این مهم با توسعه مدارس طبیعت محقق خواهد شد.

کد خبر 361674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha