جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

شصت و هفتمین جشنواره فیلم برلین در حالی با نمایش فیلمی درباره آزار رساندن نازی‌ها به یک نوازنده افسانه‌ای جز آغاز شد

جشنواره برلین

 که مگی جیلنهال، بازیگر آمریکایی عضو هیأت داوران قول داد آمریکایی‌ها آماده مقاومت دربرابر دونالد ترامپ هستند.

به گزارش همشهري، هر‌چند «جانگو» به كارگرداني اتين كومار فرانسوي با استقبال نسبي تماشاگران مواجه شد اما منتقدان چندان به آن روي خوش نشان ندادند. پيتر بردشاو، منتقد و نويسنده نامدار گاردين به نخستين تجربه فيلمسازي كومار از 5ستاره 2ستاره داد و جانگو را فيلمي دانست كه در عين سرگرم‌كننده بودن، قرباني نگاه تخت به ماجراها و شخصيت‌پردازي ضعيف جانگو راينهارت و ديگران شده است.

نقش جانگو را در اين فيلم رضا كاتب ايفا كرده است. امسال 18فيلم براي دريافت جايزه خرس طلايي برلين رقابت مي‌كنند.
هيأت داوران بخش مسابقه رسمي به رياست پل ورهوفن، فيلمساز هلندي و خالق «روبوكاپ»، «يادآوري كامل» و «او» در روز آغازين برلين يك نشست خبري برگزار كردند و درباره رويدادهاي مختلف حرف زدند.

ورهوفن اظهار اميدواري كرد كه كلي فيلم متفاوت و بحث‌انگيز ببينند اما همكارانش فرصت را براي انتقاد از سياست‌هاي نژادپرستانه رئيس‌جمهور جديد آمريكا غنيمت دانستند. جيلنهال 35ساله به آمادگي بسياري از مردم آمريكا براي مقاومت مقابل ترامپ اشاره كرد و ديگو لونا، بازيگر مكزيكي با انتقاد از سياست ساختن ديوار در مرز آمريكا و مكزيك گفت: من اينجا هستم تا درباره خراب كردن ديوارها تحقيق كنم!

از آنجا كه سياست‌هاي ترامپ افراد بسياري را در جهان تحت‌تأثير قرار داده و موضوع خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا هم بسيار داغ است، انتظار مي‌رود برلين امسال شاهد بحث‌هاي سياسي فراوان به‌ويژه در نشست‌هاي خبري باشد. سال گذشته كه موضوع مهاجران در صدر خبرها قرار داشت، هيأت داوران برلين به رياست مريل استريپ جايزه خرس طلايي بهترين فيلم را به مستند ايتاليايي «آتش در دريا» ساخته جانفرانكو رزي اهدا كرد؛ فيلمي كه نامزد اسكار بهترين مستند بلند است.

کد خبر 361596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha