چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تکنولوژی هوش مصنوعی چت‌بوت(chat bots) می‌تواند جایگزین بسیاری از خدمات انسانی در یک جامعه شود که دارای نتیجه بهتر و هزینه کمتر می‌باشد.

سینما

به گزارش اسكاي نيوز؛ ربات‌ها و کامپیوترها تا 15 سال آینده می‌توانند حدود 250 هزار شغل در یک جامعه را داشته باشند. اندیشکده بریتانیایی ریفورم بر این باور است استفاده از ربات‌ها با هوش مصنوعی چت‌بوت می‌تواند در خدمت رسانی به مردم و کاهش هزینه بسیار موثر عمل کند.

این اندیشکده اعتقاد دارد که برای خدمات رسانی سرویس بهداشتی همگانی ان اچ اس به 90 هزار کارمند نیاز است در حالی که با استفاده از ربات‌ها می‌توان فقط از 24 هزار ربات استفاده کرد و هزینه را به 1.7 بیلیون دلار کاهش دهد.

این تغییرات در خدمات بهداشتی باعث می‌شود تا 30 درصد از وظیفه پرستاران تغییر کند که شامل جمع آوری اطلاعات بیمار و درمان از روش غیر وریدی خواهد بود.

حتی دکترها هم دچار تغییر خواهند شد به این منظور که در حال حاضر ماشین‌هایی وجود دارد که می‌تواند وجود سرطان را در بیمار به دقیق مشخص کند.

این اندیشکده اظهار کرده است که جامعه باید بپذیرد که در آینده باید از ربات‌ها استفاده شود به این دلیل که در وضعیت اقتصادی حاضر نمی‌توان فقط از نیروی انسانی استفاده کرد.

SkyNews

کد خبر 361494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha