جمعه ۱۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه بهنا به سرپرستی و آهنگسازی رامین بهنا در ساعت 20 روزهای 23 تا 27 آبان در سرسرای کاخ نیاوران به اجرای کنسرت موسیقی تلفیقی خواهند پرداخت.

رامین بهنا که پیش از این با گروه آویژه تجربه هایی در موسیقی تلفیقی داشت ، این بار با کم کردن اعضای گروه در صدد استفاده از تکنیک های امروزی برای موسیقی ایرانی است.

به گزارش همشهری آنلاین او از بنیانگذاران گروه «آویژه» است. این گروه از اولین گروه هایی بودکه به موسیقی تلفیقی پرداخت ، اگر چه دراین زمینه تجربه  های حسین علیزاده در آوای مهر ونیز گروه نور به سرپرستی کریستف رضاعی ونیز احمد پژمان و حمید رضا دیبازر در آلبوم فوژان قابل اعتنا هستند.

بهنا  فعالیت های خود را در گروه «راز شب» ادامه داد که در این گروه بیشتر ایده هایی را در حوزه موسیقی پاپ - راک دنبال کرد. همچنین او در حوزه موسیقی فیلم نیز فعال بوده است که از جمله کارهای او می توان به موسیقی فیلم های «نسل سوخته» (رسول ملاقلی پور) و سریال «دوران سرکشی» (کمال تبریزی) اشاره کرد.

گزیده‌ای از ا ین آثار در قالب آلبومی با عنوان «دیدگاه» در تابستان سال 1385 توسط انتشارات آواخورشید به بازار موسیقی ‏عرضه شده است. پیش از این نیز آلبوم‌هایی از آثار رامین بهنا به همراه گروه‌های «آویژه» و«رازشب» منتشر شده بود که از بین ‏آنها می‌توان به آلبوم‌های «زی‌بازی»، «دارقالی» و «من و دوست‌غولم» اشاره کرد.

گروه بهنا در پاییز 1385 با هدف ارایه موسیقی تلفیقی با هویت ایرانی تشکیل شد. اولین کنسرت گروه بهنا اجرای دی ماه سال گذشته این گروه در فرهنگسرای هنر برگزار شد. در کنسرت آبان ماه امسال در کاخ نیاوران در کنار اجرای تنظیم‌های متفاوت آثار پیشین رامین بهنا، قطعات جدیدی از این هنرمند و بابک ریاحی‌‌پور دیگر نوازنده گروه نواخته خواهد شد.

رامین بهنا، سرپرست و آهنگساز گروه بهنا درباره تفاوت‌های این کنسرت با اجرای قبلی گروه می‌گوید: «در کنسرت زمستان گذشته در تلفیق بر عناصر موسیقی جاز تاکید شده بود اما در اجرای نیاوران فضا کاملاً مبتنی بر موسیقی الکترونیک است.»

این ‏کنسرت به همت ماهنامه فرهنگ و آهنگ و با همکاری انجمن موسیقی‌دانان نیاوران و انجمن موسیقی ایران برگزار می‌شود.

 انجمن موسیقی ایران  که در دوره کاری تازه خود حرکت های مثبتی را در گونه های مختلف موسیقی صورت داده است، برای اولین بار با هدف حمایت از موسیقی‌های پرطرفدار روز در طرحی جامع قصد دارد از فعالیت گروه‌های مختلف و متعددی که در این زمینه به فعالیت می‌پردازند همکاری کند. از این رو همکاری در برگزاری کنسرت گروه بهنا اولین تجربه این انجمن در این زمینه محسوب می‌شود و بر اساس برنامه‌های در حال طرح‌ریزی، در آینده نزدیک برنامه‌های دیگری در همین ژانر با حمایت انجمن موسیقی اجرا خواهد شد.

کد خبر 36137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز