براساس گزارش BBC، گفته ميشود تلويزيونهاي اين شركت به صورت غيرقانوني اطلاعات درباره عادتهاي تماشاي تلويزيون افراد و آنچه معمولا تماشا ميكنند را جمعآوري ميكنند.
كميسيون تجارت فدرال آمريكا ميگويد فناوري تلويزيونهاي هوشمند اين شركت دادههاي آنچه كاربران در اين تلويزيونها تماشا ميكردهاند را جمعآوري ميكرده و آنها را براي سرورهاي شركت ارسال ميكردهاست و در نهايت اين دادهها به شركتهاي واسطه فروخته ميشدهاست.
شركت Vizio ميگويد دادههاي جمعآوري شده را نميتوان با افراد كاربر تلويزيونها انطباق داد و تاكنون هرگز اين دادهها با اشخاص قابل شناسايي يا نام و هويت آنها ارتبط داده نشدهاند و اتهامات وارد شده تنها مربوط به جمعآوري دادهها براي گردآوري گزارش با هدف بررسي عادتهاي تلويزيوني تماشاگران بودهاست.
به گفته كميسيون تجارت فدرال آمريكاف گردآوري اين دادهها از سال 2014 آغاز شده و 11 ميليون تلويزيون به اين شيوه درحال جاسوسي از مخاطبان خود بودهاند. اين تلويزيونها ثانيه به ثانيه رفتار تماشاگران را در حين تماشاي برنامهها ثبت ميكردهاند و در عين حال آدرس IP، اكسسپوينت هاي نزديك به آنها و ديگر اطلاعات را نيز به سرورهاي شركت ارسال ميكردهاند و اين دادهها را در اختيار شركتهاي ديگر نيز قرار ميدادهاند.
پس از شكايت از فعاليتهاي غيرقانوني اين شركت، جمعآوري اطلاعات توسط تلويزيونها متوقف شدهاست و توليدكنندگان تلويزيونهاي هوشمند اكنون آگاه شدهاند كه بايد مشتريان خود را از جمعآوري اطلاعاتشان آگاه سازند. شركت Vizio وعده داده تا علاوه بر پاك كردن تمامي دادههايي كه تا به امروز جمعآوري كرده، مشتريانش را از نحوه جمعآوري و ذخيرهسازي اين دادهها آگاه سازد.
نظر شما