یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یکی از فعالان مخالف سعودی اعلام کرد محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد سعودی میلیون‌ها متر مربع از معادن استان تیماء را در کنترل خود گرفته است.

غانم الدوسری، فعال مشهور سعودی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر و کانال خود در پایگاه اینترنتی یوتیوپ از رسوایی جدید محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد سعودی پرده برداشت.

الدوسری که مخالف سعودی است و خودش را به عنوان مدافع حقوق بشر معرفی می کند، در لندن اقامت دارد.

او اعلام کرد: مشخص شد محمد بن سلمان،پسر پادشاه عربستان پس از سلطه بر شرکت‌ها و حقوق مردم و مجبور کردن آنها به پرداخت مالیات، صرفا یک دزد است.

الدوسری محمد بن سلمان را یک خرس شناور توصیف کرد و نوشت او شرکتی به نام صنایع شیشه «طویق» دارد که وزارت نفت و سرمایه معدنی را مجبور کرد برایش مجوز 30 ساله استخراج سیلیکا در استان تیماء را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، العهد در گزارشی نوشت:الدوسری افزود یکی از این معادن که او در کنترل خود گرفته است به 47  میلیون متر مربع می رسد. منطقه دیگری که جانشين وليعهد عربستان تحت سلطه خود قرار داده است به 16 میلیون متر مربع می‌رسد.

الدوسری تصویری از مجوز صادر شده از سوی وزارت نفت و سرمایه معدنی و دو سند دیگر را منتشر کرد که ثابت می‌کند محمد بن سلمان مساحت گسترده‌ای از استان تیماء،عربستان را در اختیار خود گرفته است.

کد خبر 361010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha