همشهری آنلاین: طبق نتایج یک مطالعه جدید، کودکانی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به اختلال بیش فعالی هستند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای و پیشگیری از بیش فعالی

به گزارش خبرنگار مهر، تحقیق بر روی ۱۲۰ کودک در اسپانیا نشان می‌دهد افراد دارای وابستگی پایین به رژیم غذایی مدیترانه‌ای، هفت برابر بیشتر در معرض ابتلا به اختلال بیش فعالی هستند.

در مجموع، کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی، کمتر میوه، سبزی‌جات و ماهی چرب می‌خورند و بیشتر غذاهای فست فودی مصرف می‌کنند.

اگرچه به گفته محققان کسی نمی‌داند ایا رژیم غذایی می‌تواند واقعاً موجب بروز مشکلات رفتاری و توجه مرتب با اختلال بیش فعالی شود یا نه.

ریچارد گالاگار، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یک احتمال این است که کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی، کمتر از گزینه‌های غذایی سالم پیروی می‌کنند.»

مطالعات قبلی نشان داده‌اند اسیدهای چرب اُمگا-۳ می‌توانند به کاهش علائم اختلال بیش فعالی کمک کند و رژیم غذایی مدیترانه‌ای سرشار از چربی‌های سالمی است که از ماهی‌های چرب نظیر سالمون، خال مخالی و تن بدست می‌آید.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای معمولا سرشار از میوه و سبزی‌جات، غلات کامل، لوبیا، چربی‌های سالم بدست آمده از روغن زیتون و مغزی‌جات آجیلی است.

کد خبر 360882

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha