همشهری آنلاین: وبینار (‌سمینار مجازی‌) آشنایی با برنامه ژان مونه روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه‌ در سطح مراکز علمی دانشگاهی ایران و با میزبانی و هماهنگی دانشکده‌مطالعات جهان برگزار گردید.

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران

در این وبینار که بصورت مشترک و با همکاری معاونت بین‌الملل وزارت علوم تحقیقات و فناوری، کمیسیون فرهنگ و آموزش اتحادیه اروپا تحقق یافت، مدیر کل بخش تحقیقات کمیسیون فرهنگ و آموزش اتحادیه اروپا در بروکسل ضمن ارائه توضیحاتی مشروح در مورد برنامه ژان مونه در راستای آموزش و تحقیق پیرامون مطالعات همبستگی اروپا و شاخصه های آموزشی و پژوهشی برنامه مزبور خواستار مشارکت مراکز علمی جمهوري اسلامي ايران در این برنامه گردید.

کمیسیونر آموزشی اتحادیه اروپا نیز در بخش دیگری از این سمینار مجازی، جمهوری اسلامی ایران را همکار استراتژیک اتحادیه اروپا در زمینه آموزش و پژوهش معرفی نموده و خواستار مشارکت دانشگاه‌های ایران - بویژه دانشگاه تهران - در انجام بخش‌های مختلف آموزشی و تحقیقاتی برنامه ژان مونه گردید.

در پایان سخنان مسئولان اتحادیه اروپا، اساتید ایرانی شرکت کننده در این سمینار مجازی سئوالات مختلفی را مطرح نمودند که به کلیه این سئوالات پاسخ داده شده و در نهایت مقرر گردید پروپوزال‌های همکاری در این پروژه تا تاریخ 22 فوریه به اتحادیه اروپا ارسال گردد.

در این وبینار 47 عضو هیات علمی از دانشگاه‌های تهران، خوارزمی، اصفهان، گیلان، شیراز و ... با میزبانی و مرکزیت دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران حضور داشتند.

کد خبر 360753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha