وزیر بهداشت روز گذشته از رونمایی از سامانه پرونده الکترونیک سلامت در اوایل سال آینده خبرداد.

دكتر قاضي‌زاده‌هاشمي گفت كه با ايجاد اين سامانه بيماران در هر نقطه كشور از مرحله‌اي كه به مراكز درماني مراجعه مي‌كنند در سامانه ثبت مي‌شوند تا علاوه بر جلوگيري از ارائه خدمات تكراري، كنترل جدي بر اصالت داروها و استاندارد بودن خدمات دريافتي داشته باشيم.

به گزارش همشهري، طرح الكترونيكي شدن پرونده‌هاي پزشكي عمري بيش از 2دهه دارد و از سال۷۴ در وزارت بهداشت مطرح بوده است؛ طرحي كه از سال۸۶ با تشكيل مركز مديريت آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و طراحي نرم‌افزار پرونده الكترونيك سلامت رسما كليد خورد و حالا در واپسين ماه‌هاي سال۹5از تشكيل پرونده براي ۵4ميليون ايراني و نهايي شدن آن تا فروردين ۹۶ براي همه ايرانيان از سوي قاضي‌زاده‌هاشمي خبر مي‌رسد. وي در حاشيه نشست بررسي دولت الكترونيك در بخش سلامت كه در محل وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت: در حوزه سلامت در دنيا به جز خدمات درماني و جراحي، بيشتر خدمات به ‌صورت الكترونيك است.

قاضي‌زاده افزود: ما اميدواريم با كارهايي كه انجام شده كه حاصل آن تشكيل پرونده الكترونيك براي همه ايرانيان است، ساماندهي جدي و شفاف‌سازي‌ در حوزه دارو، واكسن و فرآورده‌هاي دارويي و پيشگيري از قاچاق داشته باشيم. پرونده الكترونيك سلامت يا طرح سپاس يك مجموعه متمركز بلندمدت از اطلاعات مراقبت سلامت يك فرد است كه براي تمام ارائه‌دهندگان خدمات در هر مركز و در هر زمان قابل استفاده باشد؛ پرونده‌اي محرمانه و مادام‌العمر از سابقه بهداشتي و مراقبتي فرد كه در يك سيستم واحد ثبت شده است.

کد خبر 360661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha