همشهری آنلاین: تیم پنج نفره کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرانسه به ۳ مدال طلا و ۱ مدال برنز رسید.

M.Hajipoor

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، اين رقابت‌ها روزهاي 9 و 10 بهمن ماه برگزار شد و در پايان تيم ايران توسط محسن حاجي‌پور، رامين طاهري و امير قاسمي منجزي در اوزان 59، 80 و 130 كيلوگرم صاحب مدال طلا، علي‌اكبر حيدري در وزن 98 كيلوگرم صاحب مدال برنز و علي ارسلان در وزن 66 كيلوگرم صاحب عنوان پنجم شد.

در روز اول مسابقات حیدری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل پونتوس لوند از سوئد با نتیجه 2 بر 2 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی به دیدار رده‌بندی راه یافت. حیدری در این دیدار مقابل ملونین نومونوی از فرانسه با توجه به مصدومیت و عدم شرکت این کشتی‌گیر، به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در روز دوم این رقابت‌ها چهار نماینده کشتی فرنگی کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند که نتایج آنها به شرح زیر است:

در وزن 59 کیلوگرم محسن حاجی‌پور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ژانسیریک سارسنبایف از قزاقستان با نتیجه 5 بر 1 به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی تگیران گالوستیان از فرانسه را با نتیجه 8 بر 3 شکست داد و راهی دیدار فینال شد. حاجی‌پور در دیدار پایانی میرامبک آیناگولوف از قزاقستان را با نتيجه 8 بر 0 شكست داد و قهرمان شد.

در وزن 66 کیلوگرم علی ارسلان در دور اول با نتیجه 9 بر 0 آندرس وتسچ از سوئیس را شکست داد و در دور بعد نیز ماماداسا سیلا از فرانسه را 10 بر 2 شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. ارسلان در این مرحله بنورگلیم کاندیک از قزاقستان را با نتیجه 7 بر 0 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ارسلان در این مرحله مقابل ماتئوس برناتک، قهرمان زیر 23 ساله‌های اروپا از لهستان با نتیجه 9 بر 4 شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد و در اين ديدار نيز مقابل مارتين توث از مجارستان با نتيجه 10 بر 8 شكست خورد و پنجم شد.

در وزن 80 کیلوگرم رامین طاهری در دور اول دامیان دیتسچ از سوئیس را با نتیجه 3 بر 0 شکست داد و در دور بعد مقابل الکس کسیدیس از سوئد با نتیجه 6 بر 2 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. طاهری در این مرحله با نتیجه 5 بر 1 دراگوتین دوکیس از فرانسه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این مقابل پیتر ناگی از مجارستان با نتيجه 3 بر 1 به پيروزي رسيد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر 1 لوک زانتون از فرانسه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار نهایی با نتيجه 9 بر 0 اسکار مارویک از نروژ را شكست داد و به عنوان نخست دست يافت.

 

کد خبر 360438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha