ترجمه‌ی پگاه شفتی: پهپادها در همه‌جای دنیا، پرنده‌هایی شکارناپذیرند و گاهی نظامی‌ها مجبورند برای حفاظت از حریم هوایی حتی از جنگنده استفاده کنند

«پیم باکر» در کارگاهش

چرا که هنوز فناوری گیرانداختن پهپاد به بازار نیامده و فعلاً در بعضی کشورها، ماجراجویان توانسته‌اند با پرورش عقاب پهپادها را شکار کنند.

عقاب‌هایی آموزش دیده که توانسته‌اند از پس پهپادها بربیایند و اين  فناوری را مغلوب کنند.

اما قرار نیست پهپادها فقط برای فیلم‌برداری و رساندن کالا و غذا در آسمان پرواز کنند. به‌تازگی در هلند یک شرکت بیمه، که بیمه‌کننده‌ی استارت‌آپ‌ها و مخترعانی است که ایده‌های نو در دنیای فناوری مطرح می‌کنند، با یک آگهی بازرگانی تحولی در دنیای پهپادها به‌وجود آورده و نه‌تنها نام این شرکت بر سر زبان افتاده، بلکه پهپادها هم وارد فاز جدیدی در دنیای سرگرمی شده‌اند.

این شرکت یک ویديو ساخته از اختراع «پیم باکر»، از پژوهشگران مخترع نوع خاصی از پهپاد.این مخترع توانسته یک پهپاد با گهواره اختراع کند که مي‌تواند هنگامي که کاربر درون گهواره خوابیده است او را در آسمان به‌پرواز درآورد.

هرچند این ویديو فعلاً ساختگی است و با استفاده از جلوه‌های ویژه ساخته شده، اما پژوهش‌های پیم باکر واقعی‌اند. او یکی از بیمه‌شدگان این کمپانی بیمه است که قرار است به‌زودی یک پهپاد گهواره‌ای در آسمان رها کند.

پهپادها تاکنون مناسب بلند‌کردن اجسام سبک کم‌تر از پنج کیلوگرم هستند و این ایده زمانی به ذهن پیم باکر رسید که پهپادهایی را دید که منحصراً برای بلند‌کردن دوربین‌های حرفه‌ای و سنگین ساخته می‌شوند.

او وقتی زور بازوی این نوع پهپادهای انگشت‌شمار را دید با خودش گفت، اصلاً چرا آن‌ها ما را بلند نکنند تا چرخی در آسمان بزنيم؟!

در ویديو، پیم باکر خوابیده در پهپاد اختراعی‌اش از روی دریاچه و دشت می‌گذرد. این ویديو تا به‌حال میلیون‌ها‌بار دیده شده و بسیاري منتظرند این پهپاد به بازار بیاید و لذت چرت‌زدن در آسمان را تجربه کنند.

این طرح، پهپادها را وارد فاز جدیدی از دنیای سرگرمی کرده و بسیاری را به فکر انداخته كه از این پرنده‌های بدون سرنشین استفاده‌های دیگری در زمینه‌ي تفریح و سرگرمی بکنند.

با این حال پیم باکر می‌گوید هنوز در اول راه است، چرا که ساختن چنین پهپادی با موانع زیادی روبه‌رو است. موانعی مانند سر و صدای زیاد و ایمنی.

چه کسی دوست دارد زیر صدای کرکنندی پره‌های یک پهپاد قوی چرت بزند؟

و از همه مهم‌تر، این پهپاد تا چه حد می‌تواند ایمنی کاربر را تضمین کند؟

 

دوچرخه شماره ۸۶۴

گهواره‌ای که دوچرخه‌سوار را می‌ترساند

 

دوچرخه شماره ۸۶۴

این پهپاد برای پرواز در ارتفاع بسیار کم طراحی شده است و کابر می‌تواند در حالت خوابیده سگش را به گردش ببرد

 

دوچرخه شماره ۸۶۴

پرواز با گهواره روی دریاچه

 

دوچرخه شماره ۸۶۴

گردش در پارک با پهپاد گهواره‌ای

 

دوچرخه شماره ۸۶۴

مخترع در حال هدایت اختراعش

کد خبر 360325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha