مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دو طراح روس به نام‌های «آرتم سمیرنف» و «ولادیمیر پانچنکو» با استفاده از «مبادی زیبایی‌شناختی ذن»، موتورسیکلت عجیبی را به نام «سامورایی» طراحی کرده‌اند

⁣موتورسیکلت‌سازان ژاپنی، مانند «هوندا» ،«یاماها» و «سوزوکی»، سال‌هاست که حضور مؤثری در بازار خودروهای دوچرخ دارند و توانمندی‌های فنی و نگاه هنری خاص خود را بر بخش وسیعی از بازار حاکم کرده‌اند

اما شباهت محصولات آن‌ها با طراحی‌های اروپایی، به‌خصوص در سال‌های اخیر، باعث شده است جای خالی طراحی ژاپنی در بازار احساس شود.

حال دو طراح روس به نام‌های «آرتم سمیرنف» و «ولادیمیر پانچنکو» با استفاده از «مبادی زیبایی‌شناختی ذن»، موتورسیکلت عجیبی را به نام «سامورایی» طراحی کرده‌اند که در همان نگاه اول، ریشه‌ی ژاپنی خود را فریاد می‌کشد.

⁣مبادی زیبایی‌شناختی ذن را در هفت مورد خلاصه کرده اند که عبارتند از: تعادل و پویایی در نداشتن تقارن، سادگی و حذف تزئینات، سخت‌گیری و استواری، احترام فوق‌العاده به طبیعت و ممانعت از ظاهرسازی، عمیق بودن و استغنا و آرامش پرانرژی.

در همان نگاه نخست می‌توان تفاوت‌های فاحش این طراحی را با طراحی‌های اروپایی و به‌خصوص ایتالیایی تشخیص داد.

خطوط ساده و مستقیم سامورایی در تقابل آشکار با انحناهای به‌هم‌پیوسته‌ی موتورهای ایتالیایی است و خم‌شدگی و تاخوردگی‌های آن، صلبیت و سبکی سازه را تداعی می‌کند.

منبع:همشهري دانستنيها

کد خبر 359915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha