سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ارکستر موج نو به سرپرستی علی قمصری و رهبری پویا سرایی روز ۱۱ بهمن ماه در تالار وحدت به صحنه خواهد رفت.

قمصری و ارکستر موج نو

به گزارش همشهری‌آنلاین  اجرای این گروه که پیش‌تر قرار بود در تاریخ 2 بهمن‌ماه در تالار رودکی برگزار شود؛ به علت اعلام عزای عمومی لغو شده بود. 
این کنسرت، در سانسى تازه، دوشنبه یازدهم بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد

ساختار این ارکستر متشکل از سازهای موسیقی ایرانی و قطعات آن بر مبنای موسیقی ردیف دستگاهی تنظیم شده‌ است.

در اين كنسرت، بر خلاف اجراى قبل، خواننده‌‌گان با فرمى شبيه اپراى ايرانى، در فرم‌هاى مختلفى مانند آوازخوانى، تصنيف‌خوانى و اجراى كُرال چندصدايى، ظرفيت‌هاى تازه‌اى را در موسيقى ايرانى به تماشا خواهند گذاشت.

خوانندگان کُر از ميان بيش از ٦٥٠ شركت كننده در آزمون ورودى موج نو، و از سراسر ايران انتخاب شده‌اند و بدون شك اين موضوع توقعات مخاطب را نسبت به اجرايشان بالا خواهد برد.
علی قمصری که در چند مدت اخیر از منتقدان سرسخت سیاست‌های ارشاد در حیطه مدیریتی موسیقی به شمار می‌رود معرفى هنرمندان جوان و شايسته را از دغدغه‌هاى خود دانسته است و همین ویژگی او را از آهنگسازانی كه صرفا در تلاش براى همكارى با هنرمندان نام آشنا هستند؛ متمايز ساخته است.

اما از آنجا كه كلام تنها راوى قمصرى نيست؛ در اين كنسرت، موسيقى بی‌کلام، نقش موثر و تعيين كننده در روايت داستان خواهد داشت. در آهنگسازى اين اجرا از قديمى ترين و جديدترين فرم‌ها و قالب‌های موسیقایی استفاده شده‌است. طورى كه «رِنگ» و «چهارمضراب» دیگر فرم‌ها، در رنگ‌آميزى و بافت نوينى متجلى شده‌اند.

.
علاقمندان می توانند برای تهیه بلیط از ساعت 14 سه‌شنبه ۵بهمن‌ماه به وبسایت www.iranconcert.com مراجعه کنند.

علاقمندانی که پیش‌تر بلیط روز 2 بهمن را تهیه کرده‌اند می‌توانند با بلیط قبلی خود به تالار وحدت مراجعه کنند (و در همان رديف درج شده روى بليت‌شان بنشينند) و یا مبلغ بلیط را بازگردانند.

کد خبر 359860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha