همشهری آنلاین: رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید ۳ هزار ساختمان در تهران از لحاظ ایمنی، وضعیتی مشابه وضعیت ساختمان پلاسکو دارند که روز پنجشنبه ۳۰ دی بر اثر آتش‌سوزی، فرو ریخت.

معصومه آباد

به گزارش تسنیم، معصومه آباد پس از حضور در محل این حادثه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده ساختمان پلاسکو تا زمانی که اتفاق مشابه دیگری نیفتد، باز است و پس از اتمام این اتفاق به فارموشی سپرده می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: از میان 17 هزار بازدید انجام شده در سراسر تهران، 3 هزار گزارش از ناایمن بودن ساختمان‌های پایتخت خبر می‌دهد. این به آن معناست که سه هزار ساختمان دیگر در تهران، وضعیتی مشابه وضعیت ساختمان پلاسکو دارند.

به گفته آباد، آتش‌نشانانی که در حال حاضر زیر آوار ساختمان پلاسکو محبوس شده‌اند، تاوان بی‌کفایتی مسئولان را می‌دهند.

  • 40 درصد ساختمان‌های تجاری خیابان جمهوری اخطار آتش‌نشانی دارند

به گزارش ايرنا، محسن پيرهادي عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نيز گفت: 40 درصد ساختمان‌های تجاری و تولیدی خیابان جمهوری اخطار آتش‌نشانی دارند. ساختمان‌های تولیدی استانداردهای آتش‌نشانی را ندارند و باید به سمت تقویت قوانین در این حوزه برویم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از سال 92 تاکنون 7 اخطار به مالک ساختمان پلاسکو داده شده است، افزود: از ابتدای احداث این ساختمان تا کنون اخطارهای بسیاری دریافت کرده است که در سه سال گذشته این تعداد اخطار ثبت شده است.

وی تاکید کرد: مالک این ساختمان باید از اخطارهایی که داده شده بود، تمکین می‌کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساختمان‌هایی که قبل از سال 1355ساخته‌ شده‌اند نیازی به پایان کار برای تغییر مالکیت ندارند، گفت: این موضوع یکی از مشکلات مدیریت شهری است.

ساختمان تجاری پلاسکو دومین سازه بلند مرتبه تهران در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 صبح دیروز دچار حریق شده، بطور کامل تخریب و فروریخت.

کد خبر 359272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha