همشهری آنلاین: معاون سیاسی استانداری تهران با اشاره به اینکه اجازه دخالت هیچ نهاد فراقانونی در انتخابات را نمی‌دهیم گفت: شبهه در انتخابات خیانت به آرای جمهوری اسلامی است.

ستاد انتخابات وزارت کشور

به گزارش تسنيم، شهاب الدین چاوشی رییس ستاد انتخابات استان تهران در جلسه افتتاح ستاد انتخابات استان تهران  با اشاره به رحلت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: یاد و نام آیت الله هاشمی را که یکی از معماران پرافتخار انقلاب اسلامی ایران بود گرامی می‌داریم. مردی که حیات و مماتش همواره فریاد «وحدت» به امت اسلامی بود. او بازوی توانا برای مقام معظم رهبری بود و قدرت نفوذش در دلهای مردم و طبقات مختلف در جریان تشییع و تجلیل باشکوه از یک فقیه سیاستمدار به رخ جهانیان کشیده شد.حضور پرشور و وحدت‌آفرین مردم در مراسم او جلوه‌ای از ارتقاء اعتماد عمومی جامعه و گوشه‌ای از سرمایه اجتماعی نظام است که باید پاس داشته شود.

وی افزود: امروز در سالگرد اجرای برجام شاهد توفیقات بزرگ ملت ایران هستیم و با آغازی پرتلاش در عرصه اقتصاد مقاومتی، دولت گام‌های بلندی را در جهت توسعه همه جانبه کشور آغاز کرده است و علیرغم میل بدخواهان خارجی و داخلی در مسیر عمل به وظائف مهم خود با همه فشارها و مشکلات مصمم و امیدوار است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به انتخابات آینده، گفت: موضع با موضع قانون و حمایت از حضور گسترده مردم برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و در طراز جمهوری اسلامی ایران است. به هیچ کس اجازه تخریب و اقدامات فراقانونی نخواهیم داد. چهارچوب ارتباط ما را در انتخابات پایبندی به موازین شرع و قانون، و حاکمیت اخلاق و امانتداری تشکیل خواهد داد.

چاوشی گفت: پیامبر بزرگوار ما قبل از مفتخرشدن به مقام الهی نبوت، امین شناخته شد. شاید همین ظرفیت امانتداری و پاکیزگی فکر و عمل او را در مسند پیامبری قرارداد. حق‌الناس که صراحتاً قرآن کریم و ائمه ما به رعایت آن فراخوانده‌اند و رهبری معظم انقلاب، انتخابات را مصداقی بیّن از آن معرفی نموده‌اند مورد توجه جدی کلیه دست‌اندرکاران امر انتخابات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ نهاد و مقامی طبق قانون حق ورود به بحث انتخابات را له یا علیه کاندیداها ندارد و هرگونه موضع گیری تحریک آمیز و شبهه ایجادکردن خیانتی بزرگ در جهت لطمه به اعتماد عمومی مردم شناخته می‌شود. جمهوری اسلامی همواره امانتدار آرا مردم بوده و نباید اجازه دهیم با تشکیک‌های بی‌جهت، انتخاباتی که می‌تواند نماد شکوه و همبستگی یک ملت بزرگ باشد در معرض آسیب قرار گیرد. انتخابات گذشته نمونه‌ای کامل از همراهی و همدلی مردم و مسئولان برگزاری انتخابات بود و هیئت‌های اجرائی و نظارت در نهایت همدلی بر نتیجه انتخابات مردم صحه گذاشتند.بگذارید شکوه همبستگی در انتخابات تجلی پیدا کند. در هر مراسم و راهپیمایی برای دشمن جای تشکیک باقی می‌ماند عددها کم و زیاد می‌شود اما حضور یکایک مردم در پای صندوق‌ها دشمن را از رجزخوانی‌های مرسوم ناامید می‌کند و می‌فهمند که رأی مردم چهارچوب جمهوری اسلامی را صیانت می‌کند.

 رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه امروز به برکت تبعیت از آموزه‌های مکتب اهل بیت، کشور ما در امنیت کامل است و برگزاری انتخاباتی با شکوه و در اوج آزادی و امنیت بی‌تردید به توان و اقتدار ملی میهن منجر خواهد شد، افزود: و این فرصت تاریخی را برای تقویت مبانی جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی باید قدر بدانیم.

چاوشی ضمن توصیه به فرمانداران و بخشداران، یادآور شد: در انتخاب هیئت‌های اجرایی و معتمدین از موجه‌ترین و امین‌ترین افراد منطقه خود استفاده نمایند و باورهای مردم را نسبت به سلامت انتخابات بیش از پیش تقویت کنند و اذهان جامعه را برای امر خطیر انتخابات و استفاده از حق قانونی‌شان در تعیین سرنوشت‌شان آماده نمایند. نظام ما بدست مردم ایجاد شده و بدست آنان هم قابل استمرار خواهد بود.

وی همچنین گفت: هیچ دستگاهی از سوی حاکمیت حق ورود در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری در امر انتخابات را ندارد و فقط هیئت‌های اجرایی و نظارت حسب قانون وظیفه برگزاری انتخابات را برعهده دارند و بقیه دستگاه‌ها در اجرای قانون باید کمک کار و یاور هیئت‌های مذکور باشند.فضای عادلانه و یکسان برای همه کاندیداها و طرفداران‌شان در امر انتخابات از سوی مجریان انتخابات فراهم است اما به هیچ کاندیدا و هواداری اجازه خدشه دار کردن قوانین را به بهانه رأی آوری نخواهیم داد. همه باید به قانون تمکین کنند و روش‌های اخلاقی را در جامعه دینی پاس بدارند. اتفاقاً سطح آگاهی و شعور مردم بگونه‌ای بالا رفته که به راحتی می‌توانند اخلاق مداری را از بی‌اخلاقی و جوسازی‌های غیرمنصفانه را تشخیص دهند.

 

کد خبر 359033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha