همشهری آنلاین: شرکتی فعال در زمینه علوم مواد، برنامه بنای آسمانخراشی ۴.۸ کیلومتری را با استفاده از موادی ارائه کرده‌است که از قابلیت خوردن دود و مه آلاینده هوای شهرها برخوردار است.

آسمانخراش

براساس گزارش بيزينس‌اينسايدر،‌ شركت آركونيك با همكاري هنرمندان آينده‌پژوه به بررسي فناوري‌هايي پرداختند كه در چند دهه آينده كاربردي خواهند بود.

يكي از مهم‌ترين پروژه‌هايي كه توسط اين گروه مطرح شده، اكو‌كلين است، غشايي ويژه كه به خود‌تميزكنندگي و تصفيه هواي اطراف ساختمان‌ها كمك خواهد‌كرد. اين ماده اولين بار در سال 2011 وارد بازار شد.

آسمانخراش

به گفته شركت آركونيك، اين پوشش علاوه بر زيبايي، به حفظ و نگهداري از بنا نيز كمك كرده و براي محيط اطراف ساختمان نيز مفيد خواهد بود زيرا مي‌تواند از ميزان آلاينده‌هاي اطراف خود بكاهد. اين پوشش با كمك نور و بخار آب محيط اطراف را پاكسازي مي‌كند، نور و بخار آب با مواد شيميايي موجود در پوشش تركيب شده و اتم‌هايي را ايجاد مي‌كنند كه به راديكال‌هاي آزاد مشهورند.

اين راديكال‌هاي آزاد آلاينده‌ها را از هوا به خود جذب كرده و آنها را تجزيه مي‌كنند و نتيجه اين واكنش به شكل خاك و دوده در اطراف ساختمان مي‌ريزد. در نهايت ساختماني تميز با هوايي تميزتر به جا خواهد ماند.

فناوري ديگري كه قرار است در اين برج به كار گرفته شود شراحي جديد پنجره‌ها است كه بلوم‌فريم نام دارد. اين فناوري درواقع پنجره‌هايي موتوردار هستند كه در كمتر از يك دقيقه به بالكون‌هايي شيشه‌اي تبديل مي‌شوند. اين فناوري شركت آكونيك به تازگي در نمايشگاه‌ها رونمايي شده و به زودي در بازار عرضه خواهد شد.

اين آسمان‌خراش علاوه بر تمامي فناوري‌هاي نام برده، با استفاده از مواد چاپ سه‌بعدي ساخته خواهد شد تا بتواند در برابر فشار باد و شرايط نامساعد جوي مقاومت كند.

کد خبر 358886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha