همشهری آنلاین: کاهش حضور نظامی روسیه در سوریه پس از آتش بس برقرار شده در این کشور آغاز شده است و چندین فروند بمب افکن روسی پایگاه حمیمیم را ترک کردند.

 بمب افکن های روسیه از سوریه بازگشتند

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که شش فروند سوخو 24 ام از پایگاه حمیمم در استان لاذقیه به روسیه بازگشته‌اند.

روزنامه کامرسانت روز یکشنبه در این باره نوشت: قرار است در چارچوب برنامه وزارت دفاع روسیه بیش از 30 فروند از این نوع بمب افکن که در سرکوب تروریست های ضدسوری نقش مهمی داشتند به روسیه منتقل شود.

همچنین ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف، رزمناو اتمی پطر کبیر و ناوگروه همراه که از سواحل سوریه ای مدیترانه عملیات سرکوب تروریست ها را اجرا می کردند، دستور بازگشت دریافت کرده اند.

ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه 17 دی ماه ضمن اعلام برنامه کاهش حضور نظامی این کشور در سوریه اعلام کرد که سرکوب هوایی گروههای تروریستی ضدسوری همچنان ادامه خواهد یافت.

آتش بس در سوریه از از 10 دی ماه با پشتیبانی روسیه، ایران و ترکیه بین نیروهای دولتی و گروههای مسلح مخالف برقرار شده است.

این آتش بس شامل تروریست ها نمی شود و سرکوب آنها ادامه خواهد یافت.

روسیه همچنین از یگان هوافضای خود در پایگاه حمیمیم استان لاذقیه سوریه شامل انواع جنگنده بمب افکن ها و همچنین بالگردهای رزمی و پشتیبانی از مهرماه سال 94 برای سرکوب گروههای تروریستی و پشتیبانی از عملیات ارتش سوریه بهره می‌گیرد.

کد خبر 358787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha