یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی مواد باقی مانده از لایحه برنامه ششم توسعه کشور، بودجه صدا و سیما را به دو برابر افزایش دادند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه به جلسه علنی، با 130 رای موافق، 45 رای مخالف، 7 رای ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر، ماده 108 را مصوب کردند.

براساس این مصوبه دولت مکلف شد از ابتدای اجرای برنامه، در قالب بودجه سنواتی سهم خود در تامین بودجه سازمان صداوسیما را حداقل به میزان 7/0% (هفت دهم) درصد بودجه عمومی دولت لحاظ و تخصیص دهد.

افزایش اعتبار سازمان نسبت به سال پایه از محل این ماده جهت پوشش 100 درصدی استان ها، توسعه کمی و کیفی برنامه های تولیدی (ملی، استانی و برون مرزی) پویا نمایی (انیمیشن)، مستند و فیلم ها و سریال های فاخر هزینه می شود و پرداخت هرگونه حقوق و مزایا بجز به تناسب سایر بخش های کشور که در بودجه سنواتی مشخص می شود، ممنوع است.

گفتنی است که بودجه کنونی صداوسیما حدود 5/3 دهم درصد از بودجه عمومی کشور است که با این میزان افزایش، بودجه صداوسیما دو برابر افزایش یافته و از یک هزار و 500 میلیارد تومان به حدود 3 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

 

کد خبر 358772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha