شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری دو - مریم سمائی: از فاصله دور در کنار مادرشان می‌ایستادند و تماشا می‌کردند.

امید به دل‌های خسته می‌پاشند

 انگار مي‌خواستند سانت به سانت بالا آمدن ديوارها را در يادشان بسپارند. از همان فاصله دور هم مي‌شد لبخندهايي كه روي لبانشان بود را ديد؛ لبخندي كه براي اعضاي گروه جهادي بسيار مثمرثمر بود و آنها را در مسيري كه بودند استوارتر مي‌كرد.

پدر اين خانواده سال‌ها پيش فوت كرده بود و مادر به همراه 6‌فرزندش در يك خانه 9متري زندگي مي‌كردند؛ خانه‌اي كه تنها اسمش خانه بود اما امنيت يك خانه را نداشت. هر روز بخشي از سقف خانه فرو مي‌ريخت و ترس آنها را از آوار شدن بيشتر مي‌كرد. بزرگ‌ترين فرزند خانواده پسري 22ساله بود كه معلوليت ذهني داشت و نمي‌توانست حامي خانواده باشد. بقيه بچه‌‌ها هم كوچك بودند و كاري از دستشان برنمي‌آمد. وقتي قرار شد گروه جهادي برايشان خانه بسازد نور اميد در دل‌هايشان جوانه زد و لبخند شوق روي لبانشان آمد. وقتي هم كه خانه را تحويل گرفتند دعاي خيرشان بدرقه راه بچه‌هاي گروه جهادي بود.

حامد شهرياري، جانشين ستاد حركت‌هاي جهادي سردار علي هاشمي ناحيه بسيج دانشجويي استان خوزستان با بيان اين خاطره مي‌گويد: اردو‌هاي جهادي مناطق محروم توسط عده‌اي از جوانان بي‌ادعا و با لبيك به بيانات مقام‌معظم رهبري برپا شده است. هدف آنها ترويج روحيه فداكاري و ايثار با اتكا به اين شعار است كه «مي‌سازيم تا ساخته شويم» و سعي آنها بر اين است كه به مناطق محروم خدمات‌رساني ويژه داشته باشند. در همين راستا اردوي جهادي نوروز ۹۵ پس از استقرار گروه‌ها در خرمشهر (روستاي سوره محور شلمچه) با تقسيم و تشكيل كميته‌ها برگزار شد.كميته‌هاي فرهنگي، عمراني، بهداشت و تربيت‌بدني، كار خود را با خدمت‌رساني به حافظان و صاحبان اصلي انقلاب آغاز كردند. در اين اردوي جهادي افراد زيادي اعم از دانشجو، دانش‌آموز و طلبه حضور داشتند و از 20 اسفند سال قبل تا 5فروردين به خدمات‌رساني پرداختند. اين اردو سومين اردوي متوالي در منطقه محور شلمچه و خرمشهر بود.

شهرياري كه خودش اصالتا خوزستاني و از دانشجويان ارشد رشته مديريت دولتي است با بيان اينكه استان خوزستان از استان‌هاي محروم كشور است مي‌گويد: نقاط مرزي اين استان از محروم‌ترين نقاط كشور هستند به‌طوري كه در بازديد‌هايي كه داشته‌ايم هنوز آثار خرابي جنگ و تيرهايي كه به ديوارها اصابت كرده را ديده‌ايم. مردم اين مناطق از امكانات مناسبي برخوردار نيستند؛ به‌عنوان مثال امكانات بهداشتي بسيار محدود است و گاهي در يك روستا تنها 3ساعت آب وجود دارد.

او با تأكيد بر اينكه در اين اردوها افرادي حضور پيدا مي‌كنند كه بدون هيچ‌گونه مزد و منتي براي رفع محروميت و كمك به مستمندان تلاش مي‌كنند مي‌گويد: اين افراد سفيران تلاش و كوشش و حامي نام انقلاب هستند و بدون هيچ پست و مقامي تنها براي محرومان كار مي‌كنند.

اين عضو جهادي مي‌گويد: طي اين سال‌ها كارهاي بسيار خوبي در مقابله با ترويج فرقه‌هاي وهابيت در منطقه مرزي شلمچه انجام شده و آب سردي به‌كار دشمن در اين منطقه ريخته شده است. شهرياري با اشاره به كارهاي عمراني كه در اين اردوها انجام شده مي‌گويد: در طول 3 دوره فعاليت، 6 خانه براي فقرا و ايتام به‌صورت كامل ساخته و تحويل داده شده و حدود ۲۵ خانه مورد مرمت قرار گرفته‌ است. در همين حوزه، كمك به مدارس و تجهيز و تعمير مدارس و نيز رنگ‌آميزي و ديوارنويسي سطح روستا نيز در دستور كار قرار گرفته و انجام شده است. ساخت يك پل بين 2 روستا از خدمات ديگر اين گروه‌هاي جهادي است كه به‌عنوان سمبل و يادگار در ذهن مردم روستايي و محروم تا ابد خواهد ماند. با توجه به كارهاي عمراني بسيار خوبي كه در منطقه انجام شده ديدگاه مثبت مردم را به سوي خود جذب كرده‌ايم و به مردم ثابت كرده‌ايم كه انقلاب هنوز آنها را فراموش نكرده است. وقتي مردم اين جوانان را مي‌بينند كه اينگونه با عشق و علاقه خدمت مي‌كنند آنها نيز به گروه‌هاي جهادي مي‌پيوندند. بارها پيش آمده كه پسربچه‌هاي21- 10ساله در كارهاي عمراني همراه ما شده‌اند و دوشادوش بچه‌ها كار كرده‌اند.

شهرياري مي‌گويد: بيشتر جوانان و دانشجوياني كه وارد گروه‌هاي جهادي شده‌اند سنگين‌ترين چيزي را كه در طول عمرشان بلند كرده بودند كيف مدرسه‌شان بوده اما حالا به‌جايي رسيده‌اند كه توانايي بنايي را دارند و خودشان كار مي‌كنند و در اين مدرسه بزرگ درس‌هايي ياد گرفته‌اند كه شايد با سال‌ها تحصيل در دانشگاه ياد نمي‌گرفتند.

کد خبر 358636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha