یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۹
۰ نفر

خبر > نوزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، بهمن ماه۹۵ برگزار می‌شود و جالب است بدانید امسال قصه‌گوهای نوجوان هم در بخش ویژه‌ی خود در این جشنواره حضور خواهند داشت.

عکس: یونس پناهی

به گزارش روابط‌عمومی کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، داوری این رویداد، در شش بخش ِمربیان کانون، آزاد، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوجوانان، فراگیر و رضوی به پایان رسید و در نهایت راه‌يافتگان به مرحله‌ي پایانی این جشنواره‌ معرفی شدند.

روند برگزاری جشنواره از تابستان امسال در 31 استان کشور آغاز شد و پس از داوری اولیه‌ي قصه‌ها در سطح استان‌های کشور، از ميان چهار هزار و 305 شركت‌كننده، یک‌هزار و 288 قصه‌گو به مرحله‌ي بعدي رسيدند.

داوران مرحله‌ي نهایی 57 برگزیده را شامل 20 مربی کانون پرورش فكري، پنج قصه‌گوی آزاد، 10 پدربزرگ و مادربزرگ، 11 نوجوان، سه قصه‌گوی فراگیر و هشت قصه‌گوی رضوی شایسته‌ي حضور در مرحله‌ي نهایی جشنواره‌ شناختند.

بنا به اين گزارش، محمد سیمزاری، مؤلف، مترجم و مدرس نمایش و قصه‌گویی، حمید نوایی‌لواسانی، نویسنده، کارشناس فرهنگي کانون و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و فریبا حبیبی، رئیس گروه فرهنگی اداره‌ي کل آفرینش‌های فرهنگی، داوري آثار مربیان کانون و آزاد را برعهده دارند.

علی خانجانی، نویسنده، مدرس و مشاور قصه‌گویی، ملک چیذری، مدرس دانشگاه آزاد و علمی‌کاربردی و مدرس و مشاور قصه‌گویی و مژگان خلیل‌پور، رئیس گروه امور فنی وکتاب‌داری اداره‌ي کل آفرینش‌های فرهنگی کانون نيز به داوری قصه‌گويي پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، رضوی، نوجوانان و فراگیر مي‌پردازند.

البته داوری آثار بخش فراگیر با حضور فریده کلهری، ‌کارشناس مراکز فراگیر کانون پرورش فكري كودكان نوجوانان به  انجام رسيده است.

اسامی قصه‌گوهايي كه به مرحله‌ي نهايي اين جشنواره راه يافته‌اند، در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی www.kanoonnews.ir اعلام شده است. اين قصه‌گوها در مرحله‌ي پاياني كه اواخر بهمن ماه 96 برگزار مي‌شود، به هنرنمايي مي‌پردازند و براي بازديدكنندگان قصه‌ مي‌گويند.

کد خبر 358486

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha