دکتر سیدجواد حسینی: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با توجه به مسئولیت‌هایی که پیش از انقلاب و پس از انقلاب داشتند همواره به‌عنوان کارنامه نظام مطرح بودند.

دکتر سیدجواد حسینی معاون استانداری خراسان رضوی

ايشان همواره نقش روشنگري در پيروزي انقلاب ايفا مي‌كردند و اين موضوع فقط مربوط به پيش از پيروزي انقلاب اسلامي نبود و پس از پيروزي انقلاب نيز نقش هدايتگري و روشنگري را ادامه دادند. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي موضع‌گيري‌هاي ايشان در كنار امام راحل به تثبيت انقلاب اسلامي كمك كرد.

آيت‌الله هاشمي به لحاظ مديريتي در تمام سطوح انقلاب فعاليت داشتند. ايشان مبارزي كم‌نظير در طول دوران انقلاب اسلامي، فرماندهي شجاع در دوران دفاع‌مقدس و سياستمداري توانمند و بادرايت بود. آيت‌الله هاشمي همواره در بزنگاه‌ها و بحران‌هايي كه در جامعه وجود داشت گره‌گشايي مي‌كردند. ايشان نقشي بي‌بديل در سازندگي و ديگر فعاليت‌ها نيز داشتند.

شخصيتي كه از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي و در جايگاه‌هاي مهمي همچون رياست مجلس شوراي اسلامي، رياست‌جمهوري و مجمع تشخيص مصلحت نظام تلاش كرد تا اقتصاد ايران را به رشد و توسعه برساند و در اين بين پررنگ‌ترين نقش را در سال‌هاي رياست‌جمهوري خود برعهده گرفت؛ دوراني كه به سازندگي مشهور است. او يك گنجينه و گوهر ارزشمند از تجارب انديشه‌ها، ايمان، فداكاري و مديريت در كشور بود.

نام آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با نام انقلاب عجين شده است و همانطور كه امام‌خميني‌(ره) فرمودند، بدخواهان بدانند هاشمي زنده است چون نظام زنده است. اين يار وفادار انقلاب و سياستمدار هوشمند، عمر پربركت خويش را قبل و بعد از انقلاب براي اعتلاي انقلاب اسلامي سپري كرد. بحق بايد او را يكي از ارزشمندترين شخصيت‌هاي جمهوري اسلامي دانست و از دست دادن او شوك بزرگي به جامعه ايران وارد كرد. در حديثي از پيامبر(ص) آمده است:

«مرگ عالم مصيبتي جبران‌ناپذير و رخنه‌اي بسته ناشدني است. او ستاره‌اي است كه غروب مي‌كند و مرگ يك قبيله آسان‌تر از مرگ يك عالم است». درگذشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني خسراني عظيم براي انقلاب است. اما اكنون وقت آن است كه ملت ايران با توجه به انديشه بزرگ ايشان كه سياست‌ورزي ميانه بود، اعتدال و وحدت خود را در همه زمينه‌ها حفظ كنند.

  • معاون استانداري خراسان رضوي
کد خبر 358304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha