مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران گفت: بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، با ساخت 8 خط مترو به طول 250.5 کیلومتر، روزانه 6 میلیون و 556 هزار مسافر در پایتخت با این وسیله نقلیه جا به جا خواهند شد.

به گزارش سما، شهریار افندی‌زاده ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نخستین خط مترو تهران خط میدان تجریش تا حرم مطهر امام خمینی(ره) به طول 29.3 کیلومتر است که سرفاصله زمانی حرکت قطارهای این خط 2 دقیقه پیش‌بینی شده و ظرفیت جابه جایی 1 میلیون و 100 هزار مسافر را در روز دارد.

وی افزود: دومین خط مترو بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، خط صادقیه تا پایانه شرق به طول 26.4 کیلومتر با سرفاصله زمانی 3 دقیقه است.

افندی‌زاده همچنین در مورد جزئیات سومین خط متروی تهران گفت: این خط حد فاصل ازگل تا جاده ساوه با سرفاصله زمانی 3 دقیقه‌ای ظرفیت جا‌به‌جایی 775 هزار مسافر در روز را دارد.

وی در ادامه گفت: خط 4 مترو تهران حد فاصل قنات کوثر تا جنت آباد به طول 35.7 ‌کیلومتر پیش‌بینی شده و سرفاصله زمانی آن 2 دقیقه است.

این مقام مسئول در حوزه ترافیک شهر تهران در مورد خط 6 مترو تهران نیز گفت: خط 6 مترو تهران بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک حد‌فاصل شهران تا شهرری ساخته می‌شود.

هریار افندی‌زاده خط 7 مترو تهران را حدفاصل سعادت آباد تا قصر فیروزه اعلام کرد و تصریح کرد: خط 7 مترو 26.7 کیلومتر طول خواهد داشت.

وی تأکید کرد: همچنین در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک خط 8 مترو تهران حد فاصل میدان رسالت تا میدان بسیج است و روزانه 490 هزار مسافر در این خط جابه جا خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران همچنین در مورد خط 9 مترو تهران گفت: این خط حدفاصل میدان پونک تا میدان بسیج به طول 32.2 کیلومتر طراحی شده است.

افندی‌زاده ضمن بیان آن‌که براساس طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران همچنین احداث 4 خط مترو اکسپرس پیش‌بینی شده‌است افزود: خطوط اکسپرس در واقع قطارهای سریع‌السیری هستند که در خارج از شهر بر روی سطح زمین و در داخل شهر به صورت قطارهای زیر زمینی حرکت می‌کنند که سرفاصله زمانی حرکت قطارهای آن 6 دقیقه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران همچنین در مورد 3 خط مکمل گفت: خط 1 مکمل حد فاصل میدان بسیج تا تهرانپارس با سرفاصله زمانی 7 دقیقه پیش‌بینی شده که ظرفیت جابه جایی 150 هزار مسافر در روز را خواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه دومین خط مکمل می‌تواند به صورت قطار هوایی احداث شود گفت: در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک دومین خط مکمل حدفاصل میدان صنعت تا پارک وی به طول 6.7 کیلومتر با سرفاصله زمانی 7 دقیقه پیش‌بینی شده است که ظرفیت جابه جایی 83 هزار مسافر را در روز دارد.

مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران افزود: سومین خط مکمل نیز حدفاصل شهران تا دارو پخش پیش‌بینی شده است.

این طرح در کمیسیون عمران شورای شهر تهران مورد تأیید قرار گرفته و به زودی در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار خواهد گرفت و پس از تصویب به شورای‌عالی ترافیک ارائه خواهد شد.

کد خبر 35825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز