­­همشهری‌انلاین: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه باز پس گرفتن حلب را لحظه‌ای سرنوشت ساز ­در جنگ سوریه توصیف و اعلام کرد: ما در مسیر پیروزی گام بر می‌داریم.

بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه در نخستین مصاحبه که بعد ­از آزدی حلب­ با رسانه‌های فرانسوی انجام داد و از رادیو "ار ت ال" ، شبکه تلویزیونی "ال س پ" و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی "فرانس انفو­" پخش شد، گفت: «این لحظه تعیین‌کننده در این جنگ بود .

رئیس‌جمهور سوریه به زبان انگلیسی سخن می‌گفت، اعلام کرد اما «ما این را به عنوان پیروزی تلقی نمی‌کنیم چون پیروزی زمانی به دست می آید که همه تروریست ها را از بین برده باشیم».

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس،او در پاسخ به سئوالی درباره حمله‌هاي هوایی شدید که حلب را تخریب کرد و به کشته شدن شمار زيادي از جمله غیرنظامیان منجر شد اعلام کرد «این بهایی است که گاهی باید پرداخته شود».

رئیس‌جمهور سوریه گفت «البته این برای ما درد آور است که سوری‌ها بخشی از کشور خود را تخریب شده ببینند و حمام خون را شاهد باشند اما من در تاریخ هرگز ندیدم جنگی خوب توصیف شود. همه جنگ ها بد هستند».­

او افزود: «مسئله این است که چطور می‌توان غیر نظامیان را از دست تروریست‌ها رها کرد. آیا بهتر بود که آنها تحت سیطره تروریست‌ها با گردن زدن‌ها و خشونت ­رها شوند. نه باید آنها را آزاد کرد و این بهایی است که گاهی باید پرداخت شود».

کد خبر 358223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha