همشهری‌آنلاین: رهبران و مسئولان کشورهای مختلف کمی پس از انتشار خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این رویداد ناگهانی واکنش نشان داده و پیام‌های تسلیت‌شان به رهبر، رئیس‌ جمهور، مردم ایران و خانواده ایشان را در رسانه‌های‌کشورهایشان و فضای مجازی منتشر کردند.

برخي از پيام‌هاي تسليت رهبران جهان كه تا لحظه تنظيم اين خبر اعلام شده به شرح زير اند:

-امیر و نخست‌وزیر کویت در پیامی توئیتری، درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت و خبرگزاری کویت نیز به پیام تسلیت امیر، ولیعهد و نخست‌وزیر این کشور به ­رئیس‌جمهور ایران به این مناسبت اشاره کرد.

-وزیر امور خارجه بحرین در پست توئیتری خود درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

-دکتر عبدالله، ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیت صادر کرد.

-شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات عربی متحده وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

-محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی در امارات عربی متحده با ارسال تلگراف تسلیت به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران وفات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

- مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

- نارندرا مودي، نخست‌وزیر هند در پیام توئیتری، از طرف یک میلیارد و 250 میلیون نفر از هموطنانش، عمیق‌ترین تسلیت را برای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به ملت ایران، ابراز کرد.

- فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق نيز به همتاي ايراني خود اين رويداد را تسليت گفت و  رسانه‌اي عراق آن را شب گذشته منتشر كردند.

کد خبر 358220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha