همشهری آنلاین: معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای تهران با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و با شاخص ۱۲۸ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

به گزارش ايرنا، محمد رستگاری روز شنبه گفت: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کم‌تر از 2.5 میکرون (شاخص کیفی هوا) در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز با 38 عدد افزایش به 128 رسیده است.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت میزان غلظت آلاینده منوکسید کربن از 37 به 49 و ذرات معلق با قطر کم‌تر از 10 میکرون نیز از 57 به 69 افزایش یافته است.

رستگاری افزود: ایستگاه‌های شهرری و فرمانداری شهر ری (هر دو در منطقه 20) و شهرداری منطقه 15 به ترتیب با شاخص 147، 145 و 131 آلوده‌ترین مناطق جوی شهر تهران در 24 ساعت گذشته بودند.

وی گفت: در همین مدت، ایستگاه‌های پونک (منطقه 5)، گلبرگ (منطقه 8) و دانشگاه تهران (منطقه 6) نیز به ترتیب با شاخص 56، 59 و 61 سالم‌ترین هوا را در سطح شهر تهران داشتند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت‌های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

کد خبر 357976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha