همشهری آنلاین: سازمان بورس در 7 ماه نخست امسال، مجوز افزایش سرمایه 51 شرکت بورسی و غیر بورسی را صادر کرد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، بهروز زارع - مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب گفت: ارزش این افزایش سرمایه‌ها در مجموع 8.302 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: در این مدت مجوز افزایش سرمایه 37 شرکت غیر بورسی ثبت شده (25 شرکت) و ثبت نشده (12 شرکت) توسط سازمان بورس صادر شده است.

زارع اظهار داشت: مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس در 7 ماه نخست امسال مجوز تاسیس 13 شرکت غیر بورسی (سهامی عام) را به مبلغ 1630 میلیارد ریال داد.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس خاطر نشان کرد: این مدیریت همچنین در مهرماه 86 مجوز افزایش سرمایه 6 شرکت بورسی به ارزش 449 میلیارد ریال و افزایش سرمایه 11شرکت غیربورسی ثبت نشده نزد این سازمان به مبلغ 879 میلیارد ریال را صادر کرد.

وی گفت: در ماه گذشته یک شرکت غیربورسی (سهامی‌عام) نیز مجوز تاسیس خود را از سازمان بورس دریافت کرد.

زارع با بیان اینکه در 7 ماه نخست امسال با درخواست افزایش سرمایه 22 شرکت موافقت نشد، اظهار داشت: رعایت نکردن قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های مربوطه و نبود شفافیت اطلاعات عامل اصلی رد این درخواست‌ها بود.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه در طول 7 ماه نخست سال 86 بررسی و تکمیل فرآیند پذیره نویسی و افزایش سرمایه 93 شرکت در این مدیریت انجام شد، افزود: کارشناسان سازمان بورس در این مدت در 78 مجمع عمومی و فوق العاده شرکت‌ها حضور یافتند.

کد خبر 35774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز