همشهری آنلاین: بیماران مبتلا به صرع منعی برای ازدواج ندارند،اشتغال و تحصیل هم برای این بیماران غیرممکن نیست.

صرع

به گزارش مهر، معاون آموزش انجمن صرع ایران، در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره بین المللی صرع اظهارداشت: صرع بیماری شایع است و شناخت مردم در زمینه این بیماری بیشتر شده ولی هنوز ارتقاء آگاهی خانواده‌ها و جامعه در این زمینه لازم است.

دکتر فاطمه صدیق مروستی با اشاره به اینکه گاهی تصورات مردم از صرع ناقص و نادرست است، افزود: این مسئله گاهی سبب بروز حاشیه برای این بیماران شده و مشکلاتی برایشان پدید می‌آورد.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: صرع ممکن است در افراد مختلف با گروه‌های سنی متفاوت بروز کند لذا نمی‌توان گفت فقط کودکان یا میانسالان دچار آن می‌شوند. همچنین این بیماری علل مختلف ژنتیکی و غیر ژنتیکی دارد.

معاون آموزش انجمن صرع ایران اضافه کرد: صرع یعنی تشنج‌های تکرار شونده ولی تشنج همیشه علامت ابتلا به صرع نیست و می‌تواند علل مختلفی داشته باشد مانند کاهش قند خون و يا ساير موارد.

صدیق مروستی در پاسخ به اینکه آیا آمار ابتلا به صرع نسبت به گذشته بیشتر شده است، گفت: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد ولی شاید دلیل افزایش مراجعات، شناخت بیشتر این بیماری باشد.

وی افزود: شعار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۵ در جهت کاهش حملات صرع در بیماران بوده که خوشبختانه این موضوع در ایران به وقوع پیوسته و موفقیت‌های زیادی حاصل شده است.

این متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: زنان مبتلا به صرع منعی برای بارداری ندارند ولی تشنج یا حملات صرع باید در آنها کنترل شود. همچنین ازدواج و اشتغال و تحصیل نیز برای این بیماران غیر ممکن نیست فقط باید بیماری تحت کنترل باشد.

صدیق مروستی در مورد اینکه آلودگی هوا می‌تواند در تشدید حملات صرع موثر باشد، گفت: خیر، ولی احتمال دارد مسمومیت با سرب در طولانی مدت عوارض جانبی برای این بیماران داشته باشد. همچنین بیماران مبتلا به صرع باید متوجه خطرات استعمال سیگار یا مصرف الکل باشند چراکه این مسئله احتمال افزایش حملات صرع را به همراه خواهد داشت.

سیزدهمین کنگره بین المللی صرع ۶ تا ۸ بهمن ۹۵ در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 357630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha