حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی‌هوایی، رئیس ششمین جشنواره کتاب «دین و پژوهش‌های برتر» از آماده انتشار بودن ۱۲۰۰ عنوان کتاب با رویکرد دینی خبر داد که به فراخور زمان و تأمین بودجه منتشر و روانه بازار می‌شوند.

به گزارش همشهري، ششمين جشنواره كتاب دين و پژوهش‌هاي برتر در حالي هفته گذشته با معرفي برگزيدگان در ۱۰ گروه علوم قرآن و حديث، اصول، فقه و حقوق اسلامي، فلسفه، كلام، عرفان، اخلاق و مذاهب اسلامي، تاريخ، فرهنگ و تمدن اسلامي، ادبيات‌ داستاني و رمان، كودك و نوجوان، علوم اجتماعي، علوم اقتصادي و مديريت اسلامي، علوم تربيتي، روانشناسي و علوم رفتاري و علوم سياسي، انقلاب اسلامي و امام‌خميني(ره) به پايان ‌رسيد كه كودك و نوجوان با 28درصد بيشترين تعداد آثار را داشت.

حجت‌الاسلام موسوي‌هوايي كه در‌عين حال معاون پژوهشي سازمان تبليغات اسلامي هم هست، با اشاره به كمبود كتب و پژوهش‌ها در حوزه‌هاي تاريخ، فرهنگ و تمدن اسلامي، علوم اجتماعي، علوم‌تربيتي و اقتصاد و مديريت اسلامي گفت: حمايت از پژوهشگران ديني رويكرد سازمان است و ما با روش‌هاي مختلف، ازجمله حمايت از آثار يا برگزاري جشنواره درصدديم به توليد آثار ديني درباره نيازهاي روز جامعه كمك كرده و بخشي از نيازها را تأمين كنيم.

وي راهكار سازمان تبليغات اسلامي را در اين زمينه توليد بيشتر آثار ديني و حمايت فكري و مالي از پژوهشگران و مولفان دانست و تصريح كرد: يكي از كارهايي هم كه انجام مي‌دهيم حمايت از پايان‌نامه‌هاي سطح دكتري حوزه و دانشگاه است كه مبتني بر نياز روز جامعه و با نگاه علمي و ديني نوشته شده و رويكرد تازه دارند. اين پايان‌نامه‌ها و همچنين آثار برگزيده جشنواره كتاب دين و پژوهش‌هاي برتر مي‌توانند در محافل علمي و ديني ايران و جهان عرضه شوند و راهگشا باشند.

رئيس ششمين جشنواره كتاب دين و پژوهش‌هاي برتر با انتقاد از اطلاع‌رساني ضعيف در حوزه نشر آثار ديني، اين ضعف را تنها مربوط به محدود بودن بودجه و حمايت‌ها ندانست و گفت: تجربه استقبال مردم از كتاب‌هاي «دا» و «پايي كه جا ماند» در بازار نشان داد با تبليغات درست و اطلاع‌رساني خوب كتاب‌هايي با نگاه ديني مي‌توانند مورد توجه قرار بگيرند.

آثار برتر به اين شرح معرفي شدند: «زیدیه در ایران» محمدکاظم رحمتی در بخش تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی و «دریغ است ایران که ویران شود» فرامرز رفیع‌پور اثر برتر بخش علوم اجتماعی. ساير بخش‌ها فقط اثر شايسته تقدير داشتند و در بخش ادبیات داستانی و رمان هم از «رویای نیمه‌شب» مظفر سالاری تقدیر شد.

کد خبر 357271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha