همشهری آنلاین: پرهیجان‌ترین بازی سال ۹۵ و شاید یکی از زیباترین بازی‌های سال‌های اخیر در ایران را دو تیم تراکتور و ذوب‌آهن در مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار کردند که پیروز این بازی سرخ‌های تبریزی بودند.

تراکتور سازی

ذوب‌آهن اصفهان و تراكتور سازي تبريز، يكشنه 12 دي در مرحله نيمه‌نهايي جاذم حذفي يكي از جذاب‌ترين بازي‌هاي چند سال اخير را به نمايش گذاشتند. تماشاگران حرفه‌اي فوتبال در كشور اگر اين بازي را به صورت زنده نديده باشند حتما يك تجربه زيبا را از دست داده‌اند.

دو تيم با ريتمي تند و پر از دوندگي بازي‌ را آغاز كردند كه در اين ميان بازيكنان تراكتور بيشتر ميدان‌دار بودند اما حركت‌هاي هماهنگ و ناگهاني بازيكنان ذوب‌آهن نشان از قدرت تخريبي اين تيم مقابل هر دفاعي را داشت.

نخستين گل بازي را احسان پهلوان يكي از خوب‌هاي اين فصل در دقيقه 45 براي تراكتور به ثمر رساند.

در نيمه دوم اما، امير قلعه‌نويي كه نمي‌خواست بازنده باشد، تيم‌اش را هجومي‌تر به ميدان فرستاد و بارها بر روي دروازه ذوبي‌ها خطر آفريني كرد اما در مقابل ضد حملات بازيكنان اصفهاني به شدت نفس‌گير بود. وضعيت بازي به گونه‌اي بود كه به نظر مي‌رسيد اصفهاني‌ها فيناليست خواهند شد اما در دقيقه 70 با اخراج مرتضي تبريزي از ديگر خوب‌هاي ذوب‌آهن روق برگشت. اشك‌هاي تبريزي وقتي كه از بيرون از زمين بازي را تماشا مي‌گرد شايد تا مدت‌ها در ياد‌ها بماند. او باور نداشت كه خطاي منجر به اخراج انجام داده است.

ذوب‌آهن ده نفره براي يك ربع توانست مقابل يورش سهمگين تراكتور مقابله كند اما در ثانيه‌هاي آخر بازي و بعد از بارها هنرنمايي دروازه‌بان ذوب‌آهن، سرانجام فرزاد حاتمي در دقيقه 90 بازي را به تساوي كشاند.

در وقت‌هاي اضافه بازي محمد ابراهيمي در دقيقه 92 تراكتور را پيش انداخت تا اينكه دو دقيقه مانده به پايان وقت‌هاي اضافي يعني در دقيقه 118 ذوبي‌ها به يك پنالتي رسيدند كه با گل كردن آن شوري وصف‌ناپذير به اردوي اين تيم وزيدن گرفت اما هنوز اثرات اين شور به پايان نرسيده بود كه در كمتر از يك دقيقه بعد از آن محمد نوري تير خود را از كمان رها كرد و سومين گل تراكتور به ثمر رسيد.

تراكتور با اين پيروزي به فينال جام حذفي رسيد و بايد با نفت بازي كند اما بازي زيباي ذوب‌آهن و لحظات پر از شور، شادي و اشك اين بازي از ياد نخواهد رفت.

در اين ميان سه نكته حائز اهميت نيز وجود داشت؛ اول، رفتار باوقار تماشگران اصفهاني كه به رغم فشار پرحجم احساسي و رواني اين بازي بسيار اخلاقي رفتار كردند، دوم، نحوه گزارش بازي كه عاري از هر نوع جانبداري بود- بر خلاف اكثر گزارش‌هاي بازي‌ها در شهرهاي كشور به غير از پايتخت و سوم رفتار و اظهار نظر محترمانه سرمربي تيم ذوب‌آهن كه به رغم باخت در اين بازي پرفشار، از خود بروز داد.

کد خبر 357259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha