جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت لهستان تابلوی «بانویی با قاقم» داوینچی را به عنوانی بخشی از یک مجموعه هنری به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار) خریداری کرد.

نقاشی

به گزارش ایسنا، «بلومبرگ» نوشت: نقاشی «بانویی با قاقم» که از معروف‌ترین‌ شاهکارهای هنری «لئونادرو داوینچی» هنرمند بزرگ ایتالیایی است، در یک حراجی به قیمت بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی‌اش به دولت کشور لهستان فروخته شد.

در این حراجی آثار هنری ارزشمندی عرضه شدند که در واقع بیش از دو میلیون دلار می‌ارزند. تابلویی از «رامبراند ون ریجن»، دیگر نقاشی‌ حراج‌شده بود که ارزش آن ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

خالق «لبخند ژکوند» تابلوی «بانویی با قاقم» را در سال ۱۴۹۰ خلق کرد. در حال حاضر تنها ۱۴ نقاشی از «داوینچی» در دنیا وجود دارد و گفته می‌شود کیفیت این تابلو که حالا از آن لهستانی‌هاست، ‌ از «مونالیزا» هم بهتر است.
«ناجی جهان» گران‌ترین نقاشی از این هنرمند و نابغه رنسانسی است که در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار چوب حراج خورد.

«لئوناردو داوینچی» متولد سال ۱۴۵۲ میلادی در فلورانس ایتالیا بود و در مدت ۶۷  سال از عمر خود، صدها اثر هنری را که مشهورترین آن‌ها تابلوی «مونالیزا» یا «لبخد ژکوند» است، خلق کرد.

هرچند بیشتر شهرت «داوینچی» به‌دلیل خلق دو شاهکار نقاشی جهان، یعنی «شام آخر» و «مونالیزا» است، اما او علاوه‌ بر تبحر در نقاشی، در مجسمه‌سازی، طراحی و مهندسی بناهای تاریخی نیز یک استاد بود. او برای طرح‌های خود به‌وسیله‌ خط معکوس، یادداشت‌هایی را نوشته که فقط آن‌ها را در آیینه می‌توان خواند.

مقالات «داوینچی» شامل تعداد بسیار زیادی از اختراعات عملی و قابل اجرا و غیرعملی شامل آلات موسیقی، پمپ‌های هیدرولیک، توپ‌های بخار، سپرهایی خاص و ... است. دیگر اختراعات او شامل مسلسل، بادسنج، ساعت و تلمبه است.

کد خبر 357115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha