همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی شهر شانگهای در چین روز جمعه ۳۰ دسامبر (۱۰ دی) بروز یک مورد جدید عفونت با سویه H۷N۹ آنفلوآنزای ماکیان را گزارش کردند.

flu

به گزارش رویترز مردی که در شانگهای مبتلا به ویروس آنفلوآنزای پرندگان H7N9 تشخیص داده شده است، در بیمارستانی تحت درمان است.

شانگهای قبلاً در این ماه یک مورد انسانی عفونت H7N9 را گزارش کرده بود. شانگهای بزرگ‌ترین شهر چین با جمعیتی بیشتر از ۲۴ میلیون نفر است.

تابه‌حال، دز سرزمین اصلی چین در این زمستان در مجموع  پنج نفر دچار آنفلوآنزای H7N9 شناسایی شده و دست‌کم دو نفر به علت این بیماری مرده‌اند.

 مقامات هنگ‌کنگ نیز روز جمعه، پنج روز پس از مرگ نخستین بیمار مبتلا به سویه H7N9 ویروس آنفلوآنزای پرندگان در این جزیره، دومین مورد عفونت انسانی با این ویروس در این زمستان را گزارش کردند.

مرکز حفاظت بهداشت در سازمان بهداشت هنگ‌کنگ اعلام کرد که یک مرد ۷۰ ساله دچار بیماری زمینه‌ای که در ۲۷ دسامبر در بیمارستان بستری شده بود، دچار عفونت با سویه H7N9 تشخیص داده شده است و اکنون در وضعیت پایداری است.

مقامات هنگ‌کنگ می‌گویند منبع این عفونت هنوز یافت نشده است و سخنگوی مرکز حفاظت بهداشت اعلام کرد: «انتظار می‌رود موارد عفونت با این ویروس با توجه الگوهای فصلی‌اش در زمستان افزایش یابد.»

کشورهای همسایه چین، کره جنوبی و ژاپن نیز در هفته‌های اخیر انتشار سویه‌های گوناگون آنفلوآنزای پرندگان را گزارش کرده‌اند.

کد خبر 357110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha