همشهری آنلاین: شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی - روز بصیرت و میثاق با ولایت - در بیانیه‌ای این روز را نماد نفوذناپذیری و ولایت مداری ایرانیان دانستند و بر اتحاد و استقامت در سایه ولایت فقیه تاکید کردند.

۹day

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‏ بِآیاتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ»

سپاس بی­پایان خداوند یکتا را که در سایه­ سار حکومت اسلامی، «ولایت فقیه» این یادگار تاریخی و گرانقدر روح خدا را زمینه­ ساز انسجام، اتحاد، استقامت، پیشرفت و سرافرازی ملت شریف ایران قرار دارد.

اکنون در هفتمین سالروز حماسه تاریخی یوم­الله نهم دی، با شعار بصیرت، ولایت­مداری و نفوذناپذیری مردم ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره­ی شهدای انقلاب اسلامی و محکومیت مجدد فتنه سال 88، که با طراحی عوامل استکبارخارجی و اجرای ایادی داخلی آنان خسارات مادی و معنوی بسیاری را بر کشور وارد نمود، مواضع خود را به شرح زیر اعلام می­‌داریم:


1. براساس نظام اندیشه­ی توحیدی امام خمینی (قدس سره)، بی‏تردید می‏توان روز نهم دی ماه 88 را از مصادیق «ایام الله» دانست؛ چراکه در آن روز، دست قدرت خداوند، از آستین ملت ایران بیرون آمد و بساط فتنه‏ گران را درهم پیچید.
روزی که ملّت یک­پارچه، دریایی خروشان شد و توهمات را از صحنه جامعه اسلامی پاک کرد.
و روزی که بصیرت، دشمن‌ شناسی و زمان‏ شناسی مردم را به رخ بدخواهان کشید و تراز آمادگی‏ شان برای حضور به ‏موقع و موثر در هنگامه‏ های حساس را عیان کرد و به مصداق آیه شریفه «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُم‏» دشمنان را به یأسی تاریخی مبتلا کرد.

2. نهم دی، «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» ، یوم الله است و گرامی‏داشت آن، نشانه‏ای است بر استمرار عهد اُمّت با ولایت و اجتماعات پرشور بزرگداشت این روز، گواهی است بر این حقیقت زنده در جان ملت ایران؛ و ما با تأسی به آیه شریفه «وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» نهم دی را که یکی از مصادیق بارز شعائر دینی است گرامی می­داریم.

3. امروز، ملت بزرگ ایران، در حالی هفتمین سالروز حماسه سترگ نهم دی را گرامی می‏ دارند که برخی افراد، از تریبون‏ های رسمی، سعی در تحریف این حادثه بزرگ دارند و حرکت فخیم و خروش عظیم ملت در مقابل فتنه‏ گران را به واکنشی احساسی نسبت به هتک شعائر حسینی تنزل می‏دهند تا 8 ماه قشون‏ کشی فتنه‏ گران در خیابان‏ ها و تاخت‏ و تاز بی‏ محابا بر عقاید دینی و انقلابی یک ملت، همچون آتش­ زدن مساجد، هتک حرمت مجلس عزای سالار شهیدان و توهین به مقدسات را از یادها پاک کنند.
این افراد بدانند همان بصیرتی که مردم را به وحدت کلمه رساند و به میدان حضور و حماسه رهنمون شد، امروز نیز در قلب و فکر ملت، بروز و ظهور دارد و نخواهند گذاشت نماد بصیرت و هم‏عهدی امت و ولایت، به مسلخ تحریف برده شود.
ما از این اشخاص و جریانات سیاسی می­خواهیم به جای دلسوزی برای سران فتنه و سخن گفتن از رفع حصری که نشان ه­ای از رأفت نظام اسلامی است، به فکر جبران خسارات عظیم ناشی از فتنه باشند؛ و از مسئولین محترم انتظار برخورد مناسب با سران فتنه و حامیان آن­ها را داریم.

4. ما شرکت­کنندگان در این تجمع حماسی هم­صدا با ملت بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی اعلام می‏داریم همچون مقتدای خود که فرمود: «روی مسئله‌ فتنه حسّاسم»، همواره به مسئله فتنه و فتنه­ گران که از خطوط قرمز نظام است واکنش نشان داده و آمادگی همه­ جانبه خود را برای مقابله با فتنه­ های پیش­رو اعلام می­ داریم.
 
5. ضمن یادآوری این مورد که ریشه اصلی فتنه، آمریکای جنایتکار بود اعلام می­کنیم: این شیطان بزرگ در قضایای اخیر و تمدید تحریم ­های ظالمانه بار دیگر بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن خود را نشان داد و طبق فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله ­العالی) « ما دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا را دولتی غیرقابل اعتماد می دانیم» و شعار همیشگی ملت ایران را سر می ­دهیم: مرگ بر آمریکا

6. در پایان با گرامی‏داشت یاد پیر و مرادمان، خمینی کبیر که احیاگر اسلام ناب در عصر حاضر بود و نهضت او نه تنها ایران اسلامی، بلکه تمامی معادلات جهانی را متحول کرد؛ ضمن محکومیت تلاش­های مذبوحانه اخیر دشمنان در تخریب شخصیت والای ایشان ، این وصیت او را در فکر و دل، زنده نگاه می ‏داریم که فرمود: «بر ملت شریف ماست که این ایام اللَّه را که هدیه ‏هایى از عالم غیب ربوبى است با جان و دل حفظ، و با چنگ و دندان نگهدارى کنند؛ و با شعار و شعور بر مخالفان مکتب و خدمتگزاران به شیاطین بزرگ و کوچک بتازند و صف هاى خود را فشرده ‏تر و دلهاى خود را مطمئن‏ تر، با قدم استوار و تصمیم آهنین، بر مشکلات و توطئه ‏هاى غرب و شرق غلبه کنند»

آری! «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ»

مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق امّت با ولایت از ساعت 9 صبح مصلی امام خمینی تهران برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی سخنران این مراسم بود.

کد خبر 357059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha