همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

آلودگی هوا

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی که سبب برف و باران و وزش باد در استان‌های واقع در نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور شده است. امروز با حرکت شرق ‌سوی آن به تدریج از شمال غرب و غرب کشور عبور کرده ولی تا اوایل شب در دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر فعال خواهد بود که بارش در شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: با عبور این موج در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شمال شرق و شرق کشور و وزش بادهای به نسبت شدید رخ خواهد داد که در مناطق شرق کشور سبب گرد و خاک خواهد شد. این سامانه در اواخر روز چهارشنبه 8 دی از کشور خارج می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه روز پنجشنبه 9 دی در قالب مناطق کشور جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود، گفت: روز جمعه 10 دی مناطق غربی و بخش‌هایی از شمال غرب کشور افزایش ابر خواهند داشت که احتمالا با بارش‌های خفیف و پراکنده همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز مناطق غربی خلیج فارس به سبب وزش باد مواج است، اظهار کرد: روز شنبه 11 دی به سبب پایداری جو، افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده افزود: آسمان تهران در روز پنجشنبه 9 دی صاف تا قسمتی ابری، با بیشینه و کمینه دمای 10 و 2 درجه سانتیگراد و در روز جمعه نیمه ابری، همراه با غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای 12 و 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

کد خبر 357017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha