هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار شامگاه امروز چهارشنبه ۸ دی با حضور خانواده شهیدان مدافع حرم و معرفی و تقدیر از برگزیدگان ۷ بخش رقابتی در سینما فلسطین تهران آغاز به‌کار می‌کند.

جشنواره عمار

به گزارش همشهري، در مراسم افتتاحيه اين جشنواره علي نصيرنژاد 2ترانه درباره شهداي مدافع حرم اجرا مي‌كند و سازمان‌دهندگان عمار همزمان با چهلمين روز درگذشت مرحوم مرضيه حديدچي دباغ، ياد و نام اين بانوي مبارز و انقلابي را گرامي مي‌دارند. تجليل از برگزيدگان بخش‌هاي مقاله‌ها و نقدهاي سينمايي، لوح‌نگار، تيزر و پوستر، فيلم ما، نماهنگ، برنامه تلويزيوني و فيلمنامه از ديگر بخش‌هاي مراسم افتتاحيه اين دوره است.

نكته جالب مراسم امروز اين است كه پذيرايي از مهمانان برنامه افتتاحيه را زنان روستاي صدخرو تقبل كرده‌اند؛ روستايي كه از فعال‌ترين مناطق سبزوار در پشتيباني از جنگ در دوران 8سال دفاع‌مقدس بود و با پختن نان، درست كردن مربا، بافتن شال و كلاه، دوختن لباس و... در پشت جبهه به رزمندگان كمك مي‌كرد. در دوره‌هاي گذشته هم زنان روستايي مناطق مختلف ايران با حضور در سينما فلسطين از مهمانان عمار پذيرايي كرده بودند.

قرار است در دوره هفتم عمار 3كارگاه سوژه‌يابي و تخصصي در قالب‌هاي هنر و واقعيت و يك روز، يك تجربه در سالن شماره3 سينما فلسطين برگزار شود. نخستين كارگاه 9دي با حضور دريادار علي‌اكبر اخگر برگزار مي‌شود و اختصاص به يافتن سوژه‌هاي نيروي دريايي دارد. روح‌الله رشيدي و سوژه‌هاي آذربايجان، حسن شمشادي و تحولات سوريه و فواد ايزدي و نقش آمريكا در منطقه و شكل‌گيري گروهك‌هاي تكفيري ديگر كارگاه‌هاي عمار است كه 4روز ادامه مي‌يابد.

در كارگاه‌هاي يك روز، يك تجربه رضابرجي 13دي به سينما فلسطين مي‌آيد و از مستند خود «مادران سربرنيتسا» براي علاقه‌مندان مي‌گويد. مسعود ده‌نمكي مهمان روز 15دي است و خاطرات «اخراجي‌ها 2» را روايت مي‌كند و در آخرين روز جشنواره سريال «روزي روزگاري» امرالله احمدجو بررسي مي‌شود. در كارگاه‌هاي تخصصي روزهاي 14تا 16دي هم ناصر هاشم‌زاده از فيلمنامه‌نويسي، حسين زندباف از تدوين و مهدي نقويان از آرشيو در مستند مي‌گويند.

کد خبر 356920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha