مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

جلسه شورای ترافیک شهر تهران با موضوع مدیریت ترافیک پایتخت به ریاست شهردار تهران و با حضور اعضای این شورا برگزار شد. در این جلسه موضوع ترافیک تهران که در هفته‌های اخیر بازار گرمی داشته، بررسی و تصمیمات جدیدی درباره آن اتخاذ شد.

مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در اين جلسه با اشاره به موضوع ترافيك ساكن و پارك حاشيه‌اي گفت: يكي از مهم‌ترين موضوعات مديريت ترافيك است و از اين رو، تعداد 15هزار فضاي پارك مجهز به سيستم پاركومتر را تا نيمه اول سال آينده به 35هزار فضاي پارك مكانيزه افزايش مي‌دهيم. معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه براساس تأكيد شهردار تهران، موضوع مديريت ترافيك ساكن را بايد فراتر از موضوع پارك حاشيه‌اي ببينيم، اظهار كرد: اگر در گذشته‌اي نه‌چندان دور، تنها يك طرف خيابان‌ها به پارك حاشيه‌اي اختصاص مي‌يافت اما امروزه دو طرف خيابان‌ها به پارك حاشيه‌اي اختصاص يافته و در بسياري از معابر تنها يك خط عبوري براي خودروهاي در حال حركت بيشتر باقي نمانده است.

مازيار حسيني با بيان اينكه امروز موضوع كمبود فضاي پارك به عاملي براي نزاع و درگيري و اصولاً به مسئله‌اي اجتماعي تبديل شده، تصريح كرد: بايد به موضوع پارك حاشيه‌اي و ترافيك ساكن به‌عنوان موضوعي جدي در ترافيك تهران نگاه كنيم و با اعمال دقيق قانون، نظم و انضباط را همانطور كه امروز در تونل‌هاي شهري شاهد آن هستيم، به كل شهر باز‌گردانيم، چرا كه عقيده داريم اهميت ترافيك ساكن از ترافيك عبوري كمتر نيست. وي با تأكيد بر اينكه اگر ظرف 48ساعت، برگه جريمه به نشاني رانندگان متخلف ارسال شود، رانندگان اين حس را مي‌گيرند كه اگر مرتكب تخلف شوند، بي‌برو برگرد اعمال قانون مي‌شوند، اضافه كرد: در موضوع اعمال جرايم رانندگي به جاي كميت، كيفيت موضوعيت دارد و انتقال اين احساس به رانندگان كه اگر تخلف كنند حتماً اعمال قانون مي‌شوند، از ميزان مبلغي كه جريمه مي‌شود، مهم‌تر است.

  • مديريت هوشمند‌راه كاهش ترافيك

تأكيد بر مديريت ترافيك از طريق سيستم هوشمند محور ديگر اين جلسه بود. اعضا در اين جلسه بر آن همنظر شدند كه ترافيك شهر را بايد از طريق سيستم هوشمند مديريت كرد و نقش عامل انساني را در شهر به حداقل ميزان ممكن كاهش داد و ازجمله سازوكارهاي تحقق اين مهم، نظارت كامل سيستم‌هاي هوشمند بر ترافيك ساكن همچون نظارتي است كه بر ترافيك عبوري اعمال مي‌شود.

  • ساماندهي ترافيك پل صدر

از ديگر موضوعات مطرح‌شده درباره ترافيك تهران، بحث ترافيك پل صدر بود كه مازيار حسيني در اين‌باره تصريح كرد: مبنا و هدف اوليه طراحي تونل نيايش و پل صدر، برقراري ارتباط سريع شرقي‌‌-غربي در شمال تهران بوده و از اين رو، بايد به نوعي اقدام كنيم كه هدف اوليه احداث اين گذرگاه شهري در روان‌سازي‌ حركت خودروها محقق شود. وي در اين جلسه از انسداد دسترسي‌هاي اضطراري پل صدر در ساعات اوج ترافيك صبح و عصر خبر داد. اين موضوع هم‌اكنون از ساعت 7تا 9صبح نيز اعمال مي‌شود اما با گذشت زمان، به‌تدريج نسبت به افزايش ساعات بسته بودن پل اقدام خواهد شد. براساس مصوبه شوراي ترافيك شهر تهران، مقرر شد در گام نخست از پانزدهم دي ماه، دسترسي‌هاي اضطراري پل صدر از ساعت 7 لغايت 10صبح و از ساعت 16لغايت 19 مسدود شوند. وي خاطرنشان كرد: در مورد موضوع پارك حاشيه‌اي نيز ضمن تأكيد بر مديريت ترافيك ساكن، مقرر شد نسبت به هوشمندسازي كنترل پارك حاشيه‌اي اقدام شود.

  • نظرات غيركارشناسانه بر ترافيك تهران دامن مي‌زند

سردار محمدرضا مهماندار، رئيس پليس راهور تهران بزرگ در اين جلسه با بيان اينكه ترافيك ساكن در معابر شمال تهران بسيار بالاست، گفت: به‌منظور كاهش اين معضل بايد موضوع آموزش، اطلاع‌رساني و كار رسانه‌اي مورد توجه قرار گيرد. به گفته وي، متأسفانه چندي است نظرات غيركارشناسانه و غيرفني ترافيكي بر نظرات كارشناسي تسلط يافته و اين موضوع به حواشي ترافيك تهران دامن مي‌زند. پوريا محمديان، دبير شوراي‌عالي ترافيك نيز در اين جلسه با اشاره به موضوع ترافيك تهران گفت:‌ در موضوعات ترافيكي عموما شهرهاي كشور از تهران الگو مي‌گيرند اما تهران هم مي‌تواند از تجربيات موفق مشهد در ساماندهي پارك حاشيه‌اي استفاده كند. همچنين ثنايي‌موحد، مديركل حمل‌ونقل و ترافيك استانداري تهران اظهار كرد: بسيار خوب است كه مسائل مربوط به ترافيك تهران ابتدا از بعد علمي و اجرايي در شوراي ترافيك مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

کد خبر 356796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha