شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: باشگاه روستوف یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال در شهر روستوف نادانوی روسیه است. تیم روستوف در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ در لیگ روسیه مقام دوم لیگ را به‌دست آورد.

روستوف

باشگاه روستوف در ۱۰ مه ۱۹۳۰ توسط کارخانه تولیدی راستا سل ماش تأسیس شد.کوربان بیردنف هدایت این تیم را بر عهده دارد.

در سال ۱۹۵۰ برای اولین بار در مسابقات قهرمانی شوروی شرکت کرد. بهترین نتیجه این تیم به سال ۱۹۹۱ بر می‌گردد که مقام پنجم را در لیگ بدست آورد. پس از کسب مقام پنجمی مجوز ورود به لیگ روسیه را پیدا کرد.

  • ورزشگاه:

استادیوم اولیمپ باشگاه خانگی روستوف بوده که در سال ۱۹۳۰ افتتاح شده است. این استادیوم در سال ۱۹۵۰ گنجایش ۳۲۰۰۰ تماشاگر را داشته ولی پس از بازسازی سال های اخیر که در سال ۲۰۰۹ تکمیل گردید گنجایش ۱۵۸۴۰ نفر را پیدا کرد.

ورزشگاه خانگی روستوف

  • تاریخچه نام باشگاه:

این باشگاه تاکنون چندین بار تغییر نام داده است که بدین شرح می‌باشد:

از سال ۱۹۳۰ الی ۱۹۳۶ سل ماشستروی

از سال ۱۹۳۶ الی ۱۹۴۱ سل ماش

از سال ۱۹۴۱ الی ۱۹۵۳ تراختور

از سال ۱۹۵۳ الی ۱۹۵۷ تارپیدا

از سال ۱۹۵۷ الی ۲۰۰۳ رأس سل ماش

از سال ۲۰۰۳ تاکنون اسم باشگاه روستوف بوده و تغییری نکرده است.
شهر روستوف

  • اسپانسر:

این باشگاه در سه سال اول خود بدون اسپانسر بوده است. اولین اسپانسر باشگاه شرکت کانوکتا(Konvekta) بوده است. این باشگاه همچنین در سال‌های ۱۹۹۷ الی ۹۸ .۲۰۰۴ الی ۲۰۰۵ ،۲۰۰۹ الی ۲۰۱۰،۲۰۱۲ الی ۲۰۱۳ بدون اسپانسر بوده است.
در حال حاضر شرکت مستقل انرژی PNC اسپانسر فعلی باشگاه می‌باشد.

در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ تیم روستوف به فینال جام روسیه راه پیدا کرد، در بازی فینال که در ورزشگاه لوکوموتیو مسکو برگزار شد تیم روستوف در حضور ۲۲۰۰۰ تماشاگر، بازی را با نتیجه یک بر صفر به اسپارتاگ مسکو واگذار کرد و از رسیدن به جام قهرمانی بازماند. تنها گل این دیدار در دقیقه ۲۸ توسط یگور تیتف به ثمر رسید.

در ۲۶ جولای ۲۰۱۴ بار دیگر روستوف نتوانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد و در فینال سوپر جام روسیه که در شهر کراسنودار برگزار شد این تیم زسکامسکو بود که توانست ۳ بر ۱ روستوف را شکست دهد.

قهرمانی در جام روسیه ۱۴-۲۰۱۳
در ۸ می ۲۰۱۴ در جام روسیه که تیم‌های زیادی شرکت داشتند تیم روستوف توانست پس از اینکه در وقت قانونی بازی ،با تیم کراسنودار مساوی کند در ضربات پنالتی با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز میدان شود و قهرمان جام روسیه شود.آخرین ضربه پنالتی در این بازی توسط ایگور لولو بازیکن سال عاجی تیم روستوف به ثمر رسید.

در تابستان ۲۰۱۵ سردار آزمون، کریستین نوبوا بازیکن اهل اکوادور و سزار ناواس اسپانیایی به تیم روستوف پیوستند.

sardar

کد خبر 356500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha