همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از استقرار این نیرو در سواحل مکران بعنوان مدیریت جهادی یاد کرد و گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری نیروهای نداجا در سواحل مکران استقرار پیدا کردند که این موضوع متکی بر مدیریت جهادی است.

 حبیب الله سیاری

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، این مطلب را امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه همایش مدیریت جهادی و امنیت ملی گفت: با توجه به اینکه کشور ما آرمان‌هایی دارد و طبق آن آرمان‌ها حرکت می کند در جهان با دشمنانی نیز مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با دشمنان و برطرف کردن نیازهای داخلی و کاستن آسیب‌ها در مقابل دشمنان باید به مدیریت توجه ویژه کرد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در ارگان‌ها و دستگاه‌ها در سراسر کشور شاهد مدیریت‌های مختلف هستیم، افزود: اما سبکی که رهبری مطرح نمودند مدیریت جهادی است ولی اینکه مدیریت و مدیر جهادی چه ویژگی‌هایی دارند باید بررسی شود.

دریادار سیاری ادامه داد: برای گفتمان کردن این مدیریت راهبردی تصمیم بر آن شد که اولین همایش سراسری مدیریت جهادی و امنیت ملی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به جلسات مختلف قبل از همایش تصریح کرد: در این جلسات گفتمان سازی پیرامون مدیریت جهادی میان اندیشمندان و صاحب نظران صورت گرفت تا در همایش اصلی مطرح شود.

فرمانده نداجا گفت: به دنبال آن هستیم تا ویژگی های مدیریت جهادی مدنظر مقام معظم رهبری و چگونگی تعمیم آن در جامعه بررسی و گفتمان سازی کنیم که این موضوع با نگاه و توجه به توانمندی داخلی و مدیریتی بر مبنای ارزش‌های دینی است.

وی با بیان اینکه مصداق‌های زیادی در بحث مدیریت جهادی در کشور داریم یادآور شد: مدیریت جهادی در دوران جنگ تحمیلی یک الگو است ولی باید این نمونه‌ها جمع آوری و الگوسازی شود.

دریادار سیاری اضافه کرد: این گفتمان باید مدیریت دانش شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: این موضوع برای آبادسازی سواحل مکران بعنوان پیشرو و اقتدار دریایی در دریاهای آزاد جهان است که با تکیه بر توانمندی داخلی و مدیریت جهادی و بهره برداری از آموزه‌های دینی درحال انجام است.

سواحل جنوب شرق (مکران) دارای برترین ویژگی‌های ژئوپلیتیکی و کارکرد ژئواستراتژیکی است.این منطقه شامل 800 کیلومتر مرز آبی کشور را تشکیل می دهد. مکران از منطقه میناب شروع می شود و تا پسا بندر و با مرز مشترک پاکستان امتداد دارد.

کد خبر 356491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha